Un pasaj peste calea ferată, lăsat în paragină și închis de ani buni circulației auto, va fi demolat de ceferiști și reconstruit de Primăria Sectorului 1, condusă de Clotilde Armand. Pasajul cu pricina făcea legătura între două cartiere ale Bucureștiului, ai căror locuitori sunt nevoiți să facă un ocol de mai mulți kilometri pentru a ajunge dintr-o parte în cealaltă.
Calvarul pe care-l trăiesc de ani buni locuitorii micului cartier Chitila Triaj, care sunt pur și simplu izolați de restul Bucureștiului, ar putea să devină istorie în următoarea perioadă.
Un pasaj peste calea ferată București-Roșiori, pe care cândva circulau autobuzele, este închis de ani buni, iar autoritățile și-au pasat responsabilitatea de la una la alta. Recent însă, s-a găsit o soluție pentru această problemă.
Pasaj peste calea ferată construit în 1963, lăsat în paragină
Podul Săbăreni, sau ”pasaj rutier superior km 6+645 București-Roșiori”, așa cum figurează el în evidențele Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, a fost construit în anul 1963.
Strada Drumul Săbăreni din Sectorul 6 traversează linia de cale ferată Bucureşti – Roşiori (Magistrala 900), la km 6+645, spre strada Drumul Poiana Pietrei din Sectorul 1, prin intermediul acestui pasaj din beton armat. El a rămas în custodia ceferiștilor, cu toate că gestionarul infrastructurii feroviare nu are ca obiect de activitate întreţinerea podurilor rutiere. Pe cale de consecință, nu s-au putut aloca resurse financiare necesare păstrării în bune condiţii a pasajului rutier.
Expertiză: Există ”posibilitatea producerii unor accidente feroviare”
Rezultatul a fost că el s-a degradat de la an la an, până când e devenit impracticabil pentru traficul rutier. În urmă cu șase ani de zile, pasajul rutier a fost expertizat şi catalogat cu stare tehnică necorespunzătoare, iar prin expertiză au fost instituite o serie de restricţii privind circulaţia rutieră pe pod, atât de viteză cât şi de tonaj, până la executarea lucrărilor pentru punerea lui în siguranţă.
Consultă expertiza realizată în 2015 dând click pe linkul de mai jos:
Expertiza tehnica pasajul Sabareni
Pe scurt, expertiza, citată în urmă cu doi ani de zile de Ziare.com, arăta că părți importante ale podului, construite din beton armat, se deformaseră. Totodată, o mare parte din armatura de oțel era corodată, iar stâlpii înclinați care susțin pasajul erau atât de afectați încât puneau ”în pericol iminent atât rezistența, cât și stabilitatea pasajului superior”.
În document se avertiza asupra faptului că, dacă nu se vor face reparații urgente, există ”posibilitatea producerii unor accidente feroviare, care pot ajunge până la pierderi de vieți omenești”.
Primăria Capitalei voia să-l preia în administrare, pentru reparații
Patru ani mai târziu, se întrevedea o soluție. Astfel, prin Hotărârea nr. 204/23.04.2019, Consiliul General al Municipiului București și-a exprimat acordul să preia pasajul, care urma să nu mai fie încadrat ca bun de interes public naţional, ci bun de interes public local, în scopul reabilitării şi întreţinerii. La rândul ei, CFR SA a obţinut aprobarea Adunării Generale a Acţionarilor nr. 20/31.10.2019, pentru a transfera acest pod la Primăria Capitalei. Valoarea de inventar a pasajului care supratraversează liniile de cale ferată este de 60.673,70 lei.
S-au făcut și primele demersuri pentru transferarea pasajului la Municipalitate, iar în februarie 2020 pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost pus în dezbatere publică un proiect de Hotărâre de Guvern în acest sens, după cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar.
Municipalitatea s-a răzgândit, CFR SA trece la demolarea pasajului
Numai că între timp componența CGMB s-a schimbat și noii consilieri nu au mai dorit să preia pasajul de la CFR SA, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Regionalei București a CNCF CFR SA.
Așa că aceasta din urmă a început demersurile pentru demolarea pasajului. În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat zilele trecute anunțul de licitație, în procedură simplificată, cu titlul ”Proiectare pentru dezafectare pasaj rutier superior km 6+645 București-Roșiori”.
În vederea dezafectării pasajului rutier amplasat la km 6+645 linia 100 va fi întocmit proiectul tehnic, caietul de sarcini și detaliile de execuție, vor fi întocmite documentațiile necesare obținerii tuturor avizelor și acordurilor de specialitate necesare autorizării lucrărilor de dezafectare, documentația pentru obținerea certificatului de urbanism, încadrarea amplasamentului în planul urbanistic, se arată în anunț.
Valoarea totală estimată a contractului este de 63.000 de lei, echivalentul a aproape 13.000 de euro. La evaluarea ofertei, prețu va conta doar în proporție de 40%, restul urmând să fie acordat pentru compionenta tehnică. Pentru participarea la licitație, se solicită experiență similară, care se va demonstra prin prezentarea unui contract sau cumul contracte din care să reiasă servicii similare prestate în ultimii trei ani cu o valoare individuală/cumulată de minimum 63.000 de lei.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 14 decembrie 2021, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 14 aprilie 2022.
Primăria Sectorului 1 va construi un nou pasaj peste calea ferată
Lucrurile nu vor rămâne însă așa după demolarea pasajului, urmând ca în locul lui să fie construit unul nou.
”Cei de la PBM nu l-au mai vrut (să-l preia în administrare – n.red.) și s-a găsit varianta, la propunerea Primăriei Sectorului 1, ca noi să-l demolăm și ei să îl facă pe cel nou. Lucrările vor fi corelate”, au precizat pentru Club Feroviar sursele citate din cadrul regionalei București a CNCF CFR SA.
CITEȘTE și FOTO-VIDEO Trecerile la nivel din București, pericol public. Ce fac primarii
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail