Societatea de Transport București a reușit la finele săptămânii trecute să obțină o reeșalonare a datoriilor în relația cu ANAF. În plus, Primăria Municipiului București a reușit să reducă cu 83 de milioane de euro datoriile STB, printr-un mecanism de compensare care a fost utilizat și anul trecut în privința Termoenergetica.
La finele săptămânii trecute, STB a reușit să reeșaloneze pe o perioadă de cinci ani datoriile sale către Agenția Națională de Administrare Fiscală, potrivit unui document obținut în exclusivitate de Club Feroviar.
„Se acordă eșalonarea la plată pe o perioadă de 60 luni a obligațiilor fiscale existente în sold la data eliberării certificatului de atestare fiscală în sumă de 1.110.290.098 reprezentând”, se arată în documentul obținut de Club Feroviar și în care sunt detaliate datoriile. Din această sumă totală, echivalentă cu aproximativ 225 milioane de euro, 790.828.683 lei reprezintă obligația de plată principală, iar restul majorări și penalități de întârziere.
”Grosul” datoriilor către bugetul statului îl reprezintă contribuțiile de asigurări sociale ale angajaților STB, în valoare de 300.125.886 lei, echivalentul a peste 60 de milioane de euro. Pe locul doi în topul datoriilor (și aici ne referim la obligația de plată principală) se află restanțele la plata taxei pe valoarea adăugată (TVA), de 254.924.099 lei, echivalentul a peste 50 de milioane de euro.
Cererea de eșalonare la plată a obligațiilor către ANAF fusese formulată de conducerea STB la data de 15 octombrie 2021, iar pe 2 noiembrie a fost obținut certificatul de atestare fiscală.
Primăria Capitalei a reușit să șteargă 83 de milioane de euro din datoriile STB
Dincolo de aceste datorii care au fosr reeșalonate, altele au fost șterse. Viceprimarul general responsabil cu Transporturile Stelian Bujduveanu (PNL) a anunțat joi că a reușit să șteargă o parte din datoriile Societății de Transport București.
„Am preluat. M-am ocupat. Am rezolvat: Plus 411 milioane lei pentru transportul public din București! Sunt bani guvernamentali pe care, astăzi, i-am adus în conturile Primăriei Capitalei. Cum? Prin SWAP și utilizând mecanisme financiare pe care legea ni le pune la dispoziție. Am preluat – odată cu funcția de viceprimar general – responsabilitățile în ceea ce privește transportul public din Capitală. M-am ocupat și am generat un management eficient, cu următoarele rezultate:
Un nou contract de delegare, care înseamnă:
– rute de transport optimizate
– venituri mai mari pentru STB
– modernizarea flotei de transport public
Surse financiare suplimentare:
– plus 411 milioane de lei, bani guvernamentali
– eliminarea TVA din subvenția alocată de PMB pentru acoperirea diferențelor de tarif pentru populație.
Prin reușita de astăzi, STB devine mai aproape de a fi o companie sustenabilă. Sunt pași mici, dar importanți, spre normalitate!”, a scris viceprimarul pe pagina sa de Facebook.
Datoriile STB, reduse prin compensare
Contactat de Club Feroviar, Stelian Bujduveanu a explicat cum au fost ”șterse” aceste datorii.
„Este un mecanism de compensare a datoriilor către operator printr-un fond guvernamental. Pe scurt, o ștergere de datorii. Ceva ce am reușit și la termoficare fix acum un an și de atunci pregătim și am reușit acum și la STB. PMB avea datorii către STB, STB către bugetul de stat. Acum, prin aceste demersuri am închis 411 milioane” (de lei – n.red.), a declarat viceprimarul.
Sediul STB și 10 tramvaie, puse gaj la Fisc în mandatul Gabrielei Firea
Datoriile acumulate de STB la Fisc nu sunt de ieri, de azi. În toamna anului 2019, în mandatul de primar general al Gabrielei Firea, STB acumulase către ANAF o datorie de 231 milioane de lei din restanțe la plata TVA și, pentru a obține eșalonarea la plată pe cinci ani, a depus garanție la Fisc sediul societății și o parte din parcul auto.
Așa cum a relatat Club Feroviar la vremea respectivă, potrivit unei hotărâri a Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor din octombrie 2019, ”constituie în garanţie bunurile aflate în patrimoniul societăţii, respectiv imobilul compus din imobil şi teren situat în Bucureşti, Bd. Dinicu Golescu nr. 1, Sector 1, identificat cu numărul cadastral 261250, înscris în CF sub nr. 261250, 995 autobuze, 65 troleibuze, 10 vagoane tramvai, 78 utilaje (elevatoare, dispozitiv de suspendare auto, standuri ITP, staţii spălare), 92 de echipamente (motostivuitoare, buldoexcavatoare şi electrocare)”.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail