Site logo
23 iunie 2021

În momentul de față, se desfășoară lucrări la metrou Eroilor, stația de la Magistralele 1 și 3, pentru îmbunătățirea accesului la peronul pentru direcțiile Preciziei și Gara de Nord-Dristor 2, au comunicat oficialii Metrorex la solicitarea Club Feroviar. Lucrările vor fi gata la sfârșitul acestui an.

Adrian Bărbulescu

lucrări la metrou Eroilor

Lucrările în stația Eroilor continuă și în momentul de față, chiar și după punerea în funcțiune a Magistralei 5 a metroului bucureștean, în luna septembrie a anului trecut.

Călătorii care așteaptă trenul pe peronul liniei 2 din stația Eroilor 1 de pe Magistralele 1 și 3 (stația veche) sunt întâmpinați cu un vacarm de șantier, care se desfășoară dincolo de panourile de protecție montate de constructor. Club Feroviar a solicitat conducerii Metrorex detalii despre acest șantier.

Potrivit răspunsului primit, lățimea peronului aferent liniei pentru direcțiile Gara de Nord-Dristor 2 (Magistrala 1) și Preciziei (Magistrala 3) va crește de la 5 m la 10 m. Acesta va fi dotat în cele două capete cu escalatoare și scară fixă, respectiv lift interior și scară fixă, fapt ce va ajuta la realizarea distribuției fluxurilor de călători de la nivel peronului la cel al vestibulului.

Lucrări la metrou Eroilor, care vor fi gata la sfârșitul anului

”Înaintea liniei de turnicheți, reconfigurată pentru adaptarea stației Eroilor 1, în zona adiacentă grupurilor sanitare, s-a amplasat liftul exterior ce face legătura dintre nivelul suprateran și cel de la vestibul. De asemenea, în zona treptelor din fața accesului B 1 al stației Eroilor 1, s-a montat o rampă mobilă pentru accesul persoanelor cu dizabilități”, se arată în răspunsul trimis de Metrorex la solicitarea Club Feroviar.

Lucrările în curs de execuție la Linia 2 din stația Eroilor 1 sunt lucrări de finisaje și instalații complexe și sunt realizate de Asocierea Astaldi S.p.A.– FCC Construccion S.A.– UTI GRUP S.A.– Activ Group Management S.R.L., cu termen de finalizare trimestrul IV 2021, au mai precizat reprezentanții societății de transport subteran din Capitală.



Ce lucrări au fost executate până în momentul de față

La stația de metrou Eroilor 1 au mai avut loc și până acum lucrări de adaptare în vederea punerii în funcțiune a Magistralei 5.

Conducerea Metrorex precizează că pentru adaptarea stației Eroilor 1 s-au executat trei pasaje de legătură între stațiile Eroilor 1 și Eroilor 2, lărgirea unuia dintre peroanele stației Eroilor 1 și amplasarea unui lift exterior în stânga accesului B1 existent. Aceste lucrări au costat în total 25.692.566,03 lei fără TVA, echivalentul a peste 5,2 milioane de euro.

Pasajele de legătură sunt alcătuite dintr-un pasaj longitudinal de 7,80 m x 120 m, care face legătura cu accesul dinspre Statuia Eroilor Sanitari și două pasaje transversale de 7,80, respectiv 5,00 m lățime și 40 m lungime, ce comunică cu pasajul longitudinal și realizează transferul călătorilor către stația Eroilor 1.

Cele două pasaje transversale au în componența lor 12 scări rulante (câte șase pentru fiecare pasaj) și un lift interior, care asigură transferul călătorilor pe peronul stației Eroilor 1. De asemenea, acestea conțin elemente de protecție civilă.

Magistrala 5, inaugurată cu fast după nouă ani de la începerea lucrărilor

Retrospectiva feroviară 2020Magistrala de metrou M5 Drumul Taberei, Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv racordul cu Valea Ialomiţei, a fost pusă în funcţiune pe 15 septembrie 2020, printr-o ceremonie la care a participat inclusiv președintele Klaus Iohannis.

CITEȘTE și GALERIE FOTO S-a deschis Magistrala 5 de metrou. Orban și Bode au rupt ”blestemul” lui Ponta și Fenechiu

Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi depoul Valea Ialomiţei, a fost finanţată din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007-2013, Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Lucrările la acest proiect de investiţii au început în noiembrie 2011, iar valoarea proiectului, aprobat prin HG nr. 374/2019, este de circa 3,2 miliarde lei. Valoarea eligibilă a proiectului este de circa 2,3 miliarde lei, din care contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune (în cuantum de 85% din valoarea eligibilă a proiectului) este de aproximativ 2 miliarde lei.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share