Site logo
26 septembrie 2022

Club Feroviar vă prezintă în premieră ce se schimbă în Mersul Trenurilor 2022-2023 față de actualul grafic de circulație al garniturilor CFR Călători. Rezumând, pe majoritatea traseelor vom face mai mult până la destinație, dar vom plăti mai mult pe bilete. Asta după ce deja, de la 1 iulie, biletele s-au scumpit cu 20%, potrivit unei decizii contrare trendului european adoptate de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Recent, v-am informat în premieră că din decembrie vom avea din nou trenuri Intercity pe rețeaua de cale ferată din România și că acestea vor fi, de fapt, actualele Interregio, care, pe deasupra, vor face și mai mult pe drum.

CITEȘTE și Revin trenurile Intercity la CFR Călători și vor opri la Buftea. Pe ce rute vor circula

În afară de această modificare, noul mers de tren vine la pachet și cu transformarea unor trenuri Regio-Expres în Interregio, care însă vor avea o durată de parcurs puțin mai mare decât în prezent. Cu toate acestea, vom plăti mai mult pe bilete.

Club Feroviar a intrat în posesia unui document care arată cum vor circula trenurile operatorului feroviar de stat de la mijlocul lunii decembrie. Fără a avea pretenția că am făcut o analiză exhaustivă (lucru practic imposibil), vă prezentăm modificările care survin pe principalele magistrale pe care circulă garnituri Interregio.



Mersul Trenurilor 2022-2023 pe relația București-Constanța și retur

Mersul Trenurilor 2022-2023 întârzieri de trenuri pe București-Constanța Măsuri anticaniculă la CFR Călători canicula la CFR Călători călătoria cu trenul spre litoral Litoralul pentru toți circulație la cale liberă pe M800 hale de reparații material rulant noul director general al CFR Călători vagoane suplimentare la trenurile spre litoral

Să le luăm pe rând și să începem cu cea mai modernă magistrală feroviară din România, Magistrala 800 București-Constanța.

Ei bine, aici avem parte de surprize nu tocmai plăcute. Deja v-am informat că pe această magistrală va circula o pereche de trenuri Intercity, 581/582 (”Tomis Expres”), la care biletele vor fi mai scumpe, chiar dacă durata călătoriei scade doar cu două minute.

Din păcate însă, surprizele neplăcute nu se opresc aici. Durata călătoriei va crește pentru toate trenurile Interregio, dacă acest document va deveni ”literă de lege”. Iată câteva exemple. IR 1581 acum face două ore și 11 minute, iar în noul mers de tren este prevăzută o durată a călătoriei de două ore și 22 de minute. La IR 1583 timpul de parcurs crește de la două ore și 10 minute la două ore și 20 de minute.

Club Feroviar a dezvăluit recent că în ultima perioadă pe Magistrala 800 au fost introduse restricții de viteză, motiv pentru care trenurile înregistrează întârzieri repetate. Acum, se pare că aceste întârzieri au fost introduse în Mersul Trenurilor, chiar dacă săptămâna trecută oficialii Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA au dat asigurări, la solicitarea Club Feroviar, că restricțiile de viteză respective vor fi eliminate până la finalul anului.

CITEȘTE și Întârzieri pe cea mai modernă magistrală feroviară din România. Când vor dispărea

Mai lent și mai scump pe București Nord-Brașov

linia de contact în gara Brașov trafic feroviar întrerupt pe Sighișoara-Brașov modernizarea gării Brașov Sistemul feroviar din Zona Metropolitană Brașov Mersul Trenurilor 2020-2021 trenul metropolitan la Brașov linia ferată spre Aeroportul Brașov CFR închiriază Gara Brașov ceferist brașovean Gara Braşov se modernizează restricții de viteză la BrașovVom face mai mult pe drum și pe relația București-Brașov. Bunăoară, trenul IR 1736, care acum face de la Brașov la București Nord două ore și 25 de minute, după ce va intra în vigoare Mersul Trenurilor 2022-2023 va face pe drum două ore și 32 de minute.

Pe această relație, mai apare o surpriză neplăcută: unele trenuri Regio-Expres vor fi transformate în Interregio, deci românii vor scoate mai mulți bani din buzunar pentru a-și cumpăra bilete. Iar ”noile” trenuri vor face și mai mult pe drum decât acum.

Iată câteva exemple. Trenul R-E 3001 devine IR 1621, iar durata călătoriei crește de la două ore și 24 de minute în prezent la două ore și 28 de minute. La rândul lui, R-E 3002 devine IR 1622, iar timpul de parcurs crește de la două ore și 24 de minute la două ore și 32 de minute.

Mersul Trenurilor 2022-2023 spre și dinspre Moldova. Mai ”înșetișor pi șini”

Mersul Trenurilor 2022-2023 deratizarea la Regionala Iași modificări în circulația trenurilor acord pentru trenul metropolitan Iași vagoane de dormit la Trenul Foamei traseul trenului metropolitan Iași Mersul Trenurilor 2020-2021 mecanic de locomotivă de la Iași cușetă spre Iași

Și pe relațiile București Nord-Suceava și București Nord-Iași durata călătoriei va crește față de cea din prezent.

De exemplu, spre Suceava IR 1655 face acum cinci ore și 39 de minute, iar de la jumătatea lunii decembrie durata călătoriei va crește la cinci ore și 45 de minute. Pe relația Iași, IR 1661 parcurge acum întregul traseu în cinci ore și 55 de minute, iar prin noul mers de tren este trasat la cinci ore și 55 de minute. La rândul lui, IR 1665 face acum șase ore și 11 minute, iar după noul grafic va face șase ore și 15 minute.

Și va fi și biletul mai scump, dacă vom alege varianta Intercity. Pe M500 va fi introdus trenul Intercity ”Ștefan cel Mare”. IC 551 va pleca din București Nord la ora 17,22 și va ajunge la Suceava după cinci ore și 40 de minute. Perechea sa, IC 552, va pleca din Suceava la ora 5,45 și va sosi la București Nord la 11,30, după cinci ore și 45 de minute. În prezent, cel mai rapid tren între București și cetatea de Scaun a Moldovei ajunge la destinație în cinci ore și 34 de minute. Deci mai repede. De la aceste trenuri vor exista ramuri spre/dinspre Iași, care se vor desprinde de la Pașcani, IC 562, respectiv IC 552. Distanța Iași-Pașcani va fi parcursă într-o oră.

Mai repede cu ”Trenurile Foamei”, pe București-Sibiu și București-Baia Mare

Mersul Trenurilor 2022-2023 modernizarea gării Timișoara NordMai sunt și surprize plăcute în noul mers al trenurilor. Ele vin, de exemplu, pentru cei care vor să călătorească pe relația Iași-Timișoara Nord, cu așa-numitele ”Trenuri ale Foamei”, pe cel mai lung traseu de cale ferată din România.

Câteva exemple. IR 1763 face acum pe drum 17 ore și 32 de minute, iar după jumătatea lunii decembrie călătoria va dura doar 16 ore și 59 de minute. La IR 1765 durata călătoriei scade de la 17 ore și 12 minute la 16 ore și 42 de minute, iar la IR1833, de la 16 ore și 26 de minute la ”doar” 16 ore și 13 minute.

Și pe relația București Nord-Sibiu cu unele trenuri vom face un pic mai puțin pe drum. Bunăoară, durata călătoriei cu IR 1623 scade de la cinci ore și 46 de minute la cinci ore și 42 de minute. La IR 1624, durata călătoriei rămâne aceeași: cinci ore și 42 de minute.

O reducere mai substanțială a timpului de parcurs o întâlnim pe relația București Nord-Baia Mare, la IRN 1641, de la 12 ore și 12 minute în prezent la 11 ore și 51 de minute. Însă doar la dus, pentru că perechea sa, IRN 1642, va face pe drum 12 ore și 45 de minute, în loc de 12 ore și 37 de minute.

Crește durata călătoriei spre centrul țării

tren periurban la Târgu Mureș circulație feroviară blocatăUna caldă, alta rece. Tot spre nordul țării, dar pe relația București Nord-Satu Mare, durata călătoriei va crește. IRN 1741 face acum pe drum 14 ore și 27 de minute, iar de la jumătatea lunii decembrie – 14 ore și 33 de minute. Perechea sa, IRN 1742, trece de la 14 ore și 57 de minute la 14 ore și 59 de minute.

De la București la Târgu Mureș, singurul tren direct, IR 1645, face pe drum acum opt ore și 45 de minute, iar după ce va intra în vigoare Mersul Trenurilor 2022-2023, opt ore și 59 de minute.

Mai repede pe ruta București-Galați, grație reparațiilor de pe Buzău-Făurei

Mersul Trenurilor 2022-2023 centură feroviară la Timișoara

Să încheiem totuși într-o notă optimistă: se va ajunge mai repede de la București la Galați și invers.

Să vedem două exemple de perechi de trenuri. Cu IR 12571 călătoria durează acum trei ore și 40 de minute, iar cu IR 1571, după jumătatea lui decembrie, trei ore și 34 de minute. Perechea sa, IR 1570, face acum trei ore și 43 de minute, iar pe noul grafic de circulație este trasată la trei ore și 31 de minute. La IR 1575, durata călătoriei scade de la trei ore și 42 de minute la trei ore și 34 de minute, iar la IR 12574, de la trei ore și 47 de minute la trei ore și 36 de minute (IR 1574).

Această reducere a duratei călătoriei se datorează finalizării la începutul acestui an a lucrărilor de tip Quick Wins de pe Buzău-Făurei, firul II, lansate în mandatul de director general al CNCF CFR SA al lui Ioan Pintea și în cel de ministru al lui Cătălin Drulă, așa cum a scris Club Feroviar.

CITEȘTE și FOTO-VIDEO Se circulă iute pe calea ferată Bărăgan-Moldova, reparată cu bani puțini

În documentul obținut de Club Feroviar se precizează că ”Trasa trenului este proiectată pe firul 2 banalizat. (La circulaţia pe firul 1, Vmax.=80 Km/h.)”. Pe firul 2 se circulă cu 120 km/oră. Deci dacă va fi mutat vreodată pe firul 1, vor apărea întârzieri.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share