Site logo
14 iulie 2021

Necesarul de mecanici de locomotivă la CFR Călători este de ordinul sutelor și se va acutiza odată cu introducerea interdicției de a cumula pensia cu salariul, fapt care va genera un efect de domino. În momentul de față sunt zeci de mecanici pensionari la doar două depouri ale CFR Călători, iar alții sunt angajați pe perioadă determinată. Club Feroviar vă prezintă situația acestora, dar și a altor funcții vacante din cadrul operatorului feroviar de stat, pe baza unei analize realizate punctual de Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România. 

Adrian Bărbulescu

Necesarul de mecanici de locomotivă locuri de muncă în străinătate

Cel mai probabil, din toamnă va intra în vigoare mult-discutata și controversata lege care interzice cumulul pensiei cu salariul în unitățile cu capital majoritar de stat. Noua prevedere legislativă va afecta puternic și CFR Călători, în condițiile în care opratorul feroviar de stat folosește foarte mulți me canici de locomotivă pensionari.

Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Rodrigo Maxim, face apel la conducerea societății de stat și la CENAFER pentru a organiza cât mai curând cursuri pentru formarea de mecanici de locomotivă și nu numai. Aceasta în condițiile în care este foarte probabil ca mulți dintre feroviarii care acum cumulează pensia cu salariul să opteze pentru a se retrage din activitate.

Necesarul de mecanici de locomotivă la Depoul București Călători

Necesarul de mecanici de locomotivă pază în Depoul București Călători Depoul București CălătoriPotrivit analizei realizate de FSTFR, la Depoul București Călători și Remiza de Automotoare sunt în momentul de față 90 de mecanici de locomotivă I, iar numărul normat de posturi este de 96. Rezultă din start un deficit de șase mecanici, care, de fapt, est mai mare, pentru că  11 dintre cei existenți sunt în cumul pensie-salariu, iar alți  11 sunt angajați pe perioadă determinată.

La mecanici de locomotivă II, sunt fizic 87 de persoane angajate, în vreme ce  numărul normat de posturi este de 102. Avem deci un deficit inițial de 15 persoane.

Aceasta este situația la momentul actual. În continuare, se va declanșa un adevărat efect de domino atunci când cei care îndeplinesc condițiile se vor retrage la pensie. Sindicaliștii au făcut o simulare în acest sens. Astfel, într-o primă fază cei 11 mecanici pensionari se vor retrage. Apoi, va trebui ca trei mecanici să  fie folosiți ca revizori de locomotivă, ţinând cont că sunt trei astfel de posturi neocupate.

Pentru că patru șefi de tură sunt în cumul pensie-salariu, vor fi folosiți pe aceste posturi alți patru mecanici de locomotivă. Și deoarece patru mecanici instructori cumulează salariul cu  pensia, în locul lor vor fi trecuți alți patru mecanici de locomotivă I.

Pentru ca tabloul să  fie complet, alți 10 mecanici de Iocomotivă vor pleca la Metrorex în cursul acestui an.

Trăgând linie, din situaţia analizată de FSTFR rezultă că vor fi lipsă 53 de posturi la mecanici de locomotivă din Depoul Locomotive Bucureşti Călători.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Sindicaliștii cer cursuri de calificare pentru a acoperi necesarul de mecanici de locomotivă

miting la Guvern greva generală la CFR Călători proteste sindicale la CFR”În consecință, pentru Depoul Bucureşti Călători trebuie solicitată urgent începerea unei școli de mecanici de locomotivă de cel puțin 40 de cursanți la CENAFER București. Precizăm că pentru SNTFC CFR Călători SA nu  înscamnă cheltuieli suplimentare, atâta timp cât cursanții plătesc cursul. Menționăm că celelalte 13 posturi vacante de la Depoul Bucureşti Călători se vor trece pentru al doilea curs de mecanici de locomotivă de la CENAFER Bucureşti pentru SELC Basarab şi Depoul Ploiești”, se arată într-o adresă trimisă de președintele FSTFR, Rodrigo Maxim, către directorul general al CFR Călători, Ovidiu Vizante.

Situație critică și la SELC Basarab

La SELC Basarab, sunt în prezent 22 de mecanici I, față de un necesar de 25. La deficitul de trei posturi se mai adaugă o lipsă de alți opt mecanici de locomotivă ce vor folosiți pe alte funcții. Din cei 22 de mecacinci, șapte sunt cu contracte pe perioadă determinată, care vor expira până în luna octombrie 2021. În ceea ce privește mecanicii II, sunt fizic 31, față de un necesar de 32.

În consecință, rezultă din calculele sindicaliștilor un minus de 19 mecanici de locomotivă, respectiv: un minus de trei mecanici I și un minus de mecanic II, la care se adaugă trei revizori de locomotivă. În plus, din necesarul de cinci acari, există doar unul. În consecință, se vor folosi patru mecanici de locomotivă pe funcția de acar şi alți patru ca șefi de tură şi revizori de locomotivă.

Depoul de Locomotive Ploiești are deficit de personal

Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviar din România a analizat și situația de la Depoul Ploieşti al CFR Călători

Aici, sunt angajați 44 de mecanici I, față de un necesar de 50. Din cei 44, patru sunt pe contract cu perioadă determinată. În ceea ce-i privește pe mecanicii de locomotivă II, sunt angajați 14, în vreme ce necesarul este de 22.

Necesarul de mecanici de locomotivă la nivelul Regionalei București: 90 de posturi

redeschiderea Muzeului CFR închis Muzeul CFR cursuri de calificare la CENAFER CENAFER la ceas aniversarTrăgând linie, pentru Depoul de Locomotive Ploieşti și SELC Basarab trebuie solicitată la CENAFER inceperea unei a doua școli de mecanici cu 40 de cursanţi (ținând cont de minusul de 37 de mecanici de locomotivă la Depoul Ploiești și SELC Basarab și ținând cont că la Depoul București CăIători au mai rămas pentru a doua şcoală de acoperit încă 13 posturi).

”În concluzie, în 2021 vor fi lipsă cel puțin 90 de mecanici de locomotivă la SRTFC București (53+37= 90), conform variantei II fără pensionabili. Menționăm că în Depoul București Călători șeful de depou este cu delegație și nu există ființă: șef Birou Exploatare și șef Birou PP si nici înlocuitor șef Birou PP. Mai mult, șeful SELC Basarab este cu delegaţie şi nu există șef SELC adjunct. În consecință, vâ sesizăm că în Depoul București Călători și în SELC Basarab este o situaţie critică, atât la personalul de conducere cât şi la personalul de execuție”, se mai arată  în documentul citat.

Deficit de șefi de tren, conductori și casieri la Târgu Mureș și Sibiu

circulație feroviară blocatăDeficit acut de personal este și în alte unități ale CFR Călători. Situația din  centrul țării este exemplificată, cu cifre, de Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători, afiliat la federația menționată.

La staţia Târgu Mureş, pentru asigurarea regimului normal de muncă potrivit turnusului nominali la funcţiile de şef de tren şi conductor de tren, necesarul este următorul:

  • La funcția de șef de tren: normat 35, conform turnus 29, existent 24;
  • La funcţia de conductor de tren: normat 18, conform turnus 14, existent 11;
  • La funcția de casier CF: necesar 48, existent 41.

lucrări la Gara SibiuLa staţia Sibiu situaţia personalului se prezintă după cum urmează:

  • La funcția de şef de tren: normat 33, existent 25
  • La funcţia de conductor de tren: normat 10, existent 7;
  • La funcția de casier CF: normat 17, existent 13;
  • La funcția de manevrant vagoane: normat 10, existent 7;
  • La functia de șef de manevră: normat 5, existent 4.

Epuizarea fizică a personalului este iminentă

”Această lipsă de personal, care în viitorul apropiat se va acutiza prin ieşirea la pensie a altor salariați, va duce la efectuarea a zeci de ore suplimentare pe fiecare salariat, fapt ce va duce la epuizarea fizică a personalului, care este deslul de îmbătrănit. În acest sens, vă solicităm să faceți cât mai urgent demersurile necesare pentru angajarea de personal acolo unde sunt locuri vacante. De asemenea, vă aducem la cunoștință faptul se desființează şi intră in conservare locațiile CFR Marfă Deda și Războleni în cadrul cărora începand cu data de 01.07.2021 nu mai oferă servicii de odihnă personalului (dormitor). Avănd în vedere cele arătate mai sus, vă rugăm aveţi în vedere amenajarea de urgență a unui dormitor aparținând S.N.T.F.C. CFR Calători SA în clădirea fostei Revizii de Vagoane Deda”, se arată în scrisoarea sindicatului trimisă la finele lunii trecute către conducerea centrală a CFR Călători.

VEZI ȘI: Aproximativ 50 de posturi scoase la concurs de către CFR Călători

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share