Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a lansat vineri seara un atac la conducerea companiilor din subordinea ministerului, în care spune că ”proiectele bat pasul pe loc”, inclusiv licitația pentru Cluj-Oradea, dublare și electrificare. Directorul general al CNCF CFR SA, Ioan Pintea, i-a explicat sâmbătă fostului demnitar, prin intermediul Club Feroviar, de ce nu are dreptate.
Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Cătălin Drulă (USR) lansează un atac dur la adresa PNL.
”Bilanț sumbru în Transporturi. Două luni și jumătate de guvern PNL și proiectele bat pasul pe loc. Cum a performat PNL în două luni și jumătate singur la guvernare? Pe domeniul Transporturilor, la fel de falimentar precum Florin Cîțu în funcția de premier. Proiectele s-au blocat, iar la companiile din subordine au fost instalați cărăuși de geantă la partid. Acuma, să fim bine înțeleși: Ministerul Transporturilor nu e unul ușor, dar ce s-a întâmplat în această scurtă perioadă este o anulare totală a curentului reformist și profesionist pe care îl începusem. Cine plătește? Noi, toți, prin întârzieri la proiectele vitale de infrastructură. USR lucra la începutul unui deceniu de construcție de infrastructură. PNL a zis că mai bine nu…”, a scris fostul ministru.
Cătălin Drulă spune că de licitația pentru Cluj-Oradea ”se pare că s-a ales praful”
El a dat și ”câteva exemple dureroase”, majoritatea covârșitoare (11 din 12) din domeniul rutier, asupra cărora nu vom zăbovi, pentru că nu fac obiectul publicației noastre. Cătălin Drulă dă însă și un exemplu din domeniul feroviar: ”Magistrala de cale ferată Cluj – Oradea: alt proiect de aproape 2 miliarde de euro cu finanțare din PNRR, unde discutasem cu conducerea CFR un calendar accelerat pentru lansarea licitației de lucrări, dar de care se pare că s-a ales praful”.
Încă din capul locului, se impune precizarea că postarea fostului ministru a fost publicată la mai bine de 24 de ore după ce pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii fusese pus înm dezbatere publică Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, așa cum a scris Club Feroviar AICI. Deci proiectul nu a fost abandonat sau ”s-a ales praful”, așa cum susține Cătălin Drulă.
Ioan Pintea: licitația pentru Cluj-Oradea va fi lansată în acest an. Etapele nu pot fi ”arse”
Club Feroviar a vrut să afle care este, de fapt, situația în ceea ce privește licitația pentru Cluj-Oradea și l-a întrebat pe directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ioan Pintea.
El a explicat că dacă procedurile vor fi parcurse pe repede-nainte, așa cum ar fi vrut fostul ministru al Transporturilor, există riscul ca proiectul să se blocheze pe parcurs, așa cum s-a mai întâmplat în alte cazuri. De aceea, este mai bine ca toate etapele să fie parcurse cum trebuie, și nu ”arse”.
”Licitația pentru proiectare și execuție a acestui obiectiv va fi publicată până la finele anului. Este un proiect de peste 1,7 miliarde de euro, care are un timing al lui bine determinat, care nu poate fi accelerat excesiv întrucât trebuie parcurse etape ce nu pot fi
Dublarea și electrificarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor, lucrare estimată la 9,49 miliarde de lei
Linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are lungimea totală de 166,216 km, fiind cuprinsă între km 500 + 608 (semnal Cap X, Stația CF Cluj-Napoca) şi km 660 + 852 (semnal Cap Y, Stația CF Episcopia Bihor), la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,983 km (între km 1+117 = Cap Y Stația Episcopia Bihor şi km 7+100 = Frontiera Ungară).
Valoarea estimată propusă Guvernului de către Ministerul Transporturilor este de 9,49 miliarde de lei, investiția urmând să se deruleze pe parcursul a patru ani din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail