Site logo
4 aprilie 2022

O decizie de reorganizare la CFR Călători, semnată de directorul general Traian Preoteasa, poate avea ca efecte concedieri și/sau retrogradări în funcție. Documentul, obținut de Club Feroviar, vizează ”regradarea subunităților de tracțiune, vagoane și comerciale din subordinea sucursalelor regionale de transport feroviar de călători”.

Decizia semnată de Traian Preoteasa vineri, 1 aprilie, este motivată prin necesitatea desfășurării ”în bune condiţii a activității în subunitățile de tracţiune, vagoane şi comerciale și stabilirea unei ierarhii și a unui cadru organizatoric echitabil în raport cu volumul şi complexitatea activităţii desfășurate”.


 


Reorganizare la CFR Călători. Unele unități vor obține ”note de trecere”, altele nu

reorganizare la CFR CălătoriConcret, se va trece la o evaluare în cadrul fiecărei unități, în urma căreia se va stabili care dintre acestea primesc ”notă de trecere” și care rămân ”corigente”.

”Direcţia Material Rulant şi Direcţia Operaţional vor dispune măsuri imediate pentru organizarca culegerii datelor pentru stabilirea punctajului în vederea gradării subunităţilor de tracţiune, vagoane, comerciale cu termen de finalizare 15 aprilie 2022. Pentru subunitățile de tracţiune/vagoane/comerciale care nu mai întrunesc punctajul necesar ierarhizării ca depou/revizie de vagoane/stație c.f. călători și care devin Secţie de Exploatare Locomotive (SELC) sau Punct de Lucru Tracțiune (PLT)/post de revizie de vagoane/staţie cf afiliată, haltă cornercială afiliată (hc) sau punct de vânzare afiliat, Direcţia Material Rulant şi Operaţional stabilesc modul de afiliere a acestora la depouri/revizii de vagoane/staţii cf de călători, în funcție de parcul de material rulant motor deținut şi de secțiile de circulaţie deservite/parcul de exploatare vagoane deținut și relațiile de circulație deservite/de complexitatea și volumul activității desfăşurate”, se arată în document.

Directorul general, ”judecătorul suprem” al reorganizării

schimbarea conducerilor companiilor feroviare conducerea CFR Călători director general al CFR Călători Ludovic Orban la CFR Călători greviștii de la CFR protestul de la calea ferată
Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători

Tot aici se precizează faptul că procesul de ”regradare” a subunităţilor de tracţiune, vagoane şi comerciale se va finaliza printr-o notă aprobată de directorul general în care vor fi menționate dispunerea subunităților respective pe fiecare sucursală în parte, gradul de organizare a fiecărui depou și SELC al fiecărei revizii de vagoane/al fiecărei staţii rezultat în urma aplicării metodologiei de gradare în vigoare.

De asemenea, vor fi stipulate modul de afiliere a SELC și PLT către posturile de revizie de vagoane, staţie, haltă comercială sau punct de vânzare. În anexă, alături de punctajul obținut de fiecare subunitate, se va face o comparație între gradul de organizare actual și cel rezultat în urma acestei reorganizări.

De aplicarea deciziei şi de corectitudinea datelor răspund directorul Direcţiei Material Rulant, directorul Direcţiei Operațional, directorii celor opt sucursale regionale, şefii de depouri, şefii de revizii de vagoane, şefii de stație şi întreg personalul implicat în procesul cle regradare.

Consecințele reorganizării: posibile disponibilizări și reduceri salariale

Posibilele consecințe ale acestui plan de reorganizare a subunităților operatorului feroviar de stat au fost explicate pentru Club Feroviar de un specialist în transportul pe calea ferată, care lucrează de decenii bune în sistemul feroviar, atât de stat cât și privat.

”Se va face o evaluare la nivelul fiecărei subunități, în urma căreia ar putea avea loc, după caz, reduceri ale numărului de personal și a posturilor de conducere – șefi de gară sau de SELC sau instructori”, a declarat acesta, sub acoperirea anonimatului. De asemenea, se pot opera declasări ale claselor de salarizare în cazul unor angajați ai CFR Călători. Logic, dacă nu mai ești șef de gară sau șef de depou nu vei mai lua același salariu ca înainte. Nu în ultimul rând, nu este exclusă nici posibilitatea ca pentru unele subunități să se ia decizia închiderii lor, în cazul în care nu vor întruni punctajul necesar.

Un singur lucru este cert: ceferiștii de rând vor fi ”la mâna” șefului de depou sau a șefului de gară, iar aceștia din urmă, la rândul lor, la mâna directorului de regională. Dacă există polițe de plătit, acum se vor plăti cu siguranță și cu vârf și îndesat.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share