Site logo
19 aprilie 2023

Cel puțin un angajat din trei ai Ministerului Transporturilor se va muta din toamnă într-o clădire de birouri de lux situată pe malul Dâmboviței. Aceasta ar ameliora activitatea de absorbție a fondurilor europene. Funcționarii Ministerului Transporturilor mutați.

Ministerul Transporturilor va închiria un spațiu de 3.780 mp în clădirea Londra din Sema Parc situată pe malul Dâmboviței din București pentru a muta aici birourile a 200 de angajați ai instituției, responsabili de absorbția fondurilor europene. Ținând cont de faptul că ministerul are o schema de 600 de angajați, ar fi vorba deci de o treime dintre aceștia.

Mutarea a fost anunțată de către proprietarul spațiilor într-o postare miercuri pe site-ul propriu de internet.

Funcționarii Ministerului Transporturilor mutați

„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (este – n.red.) primul chiriaș ancoră din clădirea London din Sema Parc. Dezvoltatorul River Development anunță închirierea unui spațiu de 3.780 mp Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în clădirea London din Sema Parc, în urma unui proces de licitație la care a participat și la care a fost declarat câștigător”, se arată în anunț.

Obiectul contractului încheiat este închirierea unui spațiu de birouri compartimentat și complet mobilat în suprafață de 3.780 mp, necesar pentru desfășurarea activității de birou și a 90 de spații de parcare subterane, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.

„Cei aproximativ 200 de angajați din Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ai structurilor care gestionează fonduri europene, în calitate de autoritate de management și organism intermediar, își vor desfășura activitatea în spațiul a trei etaje (etajele 3, 4 și 5) din clădirea London, începând cu luna septembrie, după finalizarea lucrărilor de amenajare”, mai spune dezvoltatorul.

Asta-i economia anunțată de Ciolacu?

Este interesant de răspuns la întrebarea dacă nu cumva fondurile europene nerambursabile puteau avea o destinație mai bună, ținând seamă de faptul că în prezent acești angajați își desfășoară activitatea într-un spațiu public anume Palatul CFR.

Apoi lipsesc orice informații asupra sumelor plătite pentru spațiul în cauză cu titlul de chirie, cum se compară aceste sume cu ceea ce se plătește în prezent la Palat CFR și cum rămâne treaba cu economiile pe care Guvernul ar vrea să le facă pentru a ține deficitul bugetar sub control.

Nicolae Ciucă, premierul României la 10 aprilie: „Cât se poate de profesionist și responsabil să rezolvăm problema colectării taxelor. Le cer instituțiilor statului să-și facă datoria și să ajungă să realizeze o colectare, așa cum este ea planificată. Am dat sarcină în Guvern ca orice opțiune să fie discutată, mai puțin cea de salarii și cea de investiții”. Până la finalul lunii februarie, deficitul bugetar a ajuns la 17 miliarde de lei, adică aproximativ 1% din PIB. Asta în timp ce ținta de deficit bugetar pentru acest an este de 4,4% din PIB. Din acest motiv, coaliția de guvernare a decis că e nevoie de o reducere a cheltuielilor cu 20 de miliarde de lei. Pentru asta, fiecare minister trebuie să vină cu propriul plan, însă unii miniștri spun că nu prea au de unde să taie.

600 de angajați la Transporturi

La finele anului trecut, Club Feroviar informa că în acest an vor avea loc angajări la Ministerul Transporturilor, prin derogare de la regula generală care prevede că sunt interzise noi încadrări în instituțiile de stat.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat atunci, în dezbatere publică, proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Concret, se înființează Direcția Generală Juridică prin comasarea Direcției Reprezentare Instanță și a Direcției Avizare și se divizează Direcția Generală Programe Europene Transport în Direcția Generală Organism Intermediar Transport (DGOIT) și respectiv Direcția Generală Programe Europene Transport (DGPET).

În cadrul celor două direcții generale, se vor înființa structuri cu competențe în gestionarea Planului Național de Redresare și Reziliență si respectiv a fondurilor structurale si de coeziune care vor desfășura activitățile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2021 și cele prevăzute de cadrul legal aferent perioadei 2014-2020, respectiv 2021-2027 specifice Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

De asemenea, este prevăzută modificarea articolului 12, alineatul (1) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii prin majorarea numărului maxim de posturi de la 587 la 605.

Ce este clădirea London de la Sema Parc

Clădirea London este una dintre cele mai noi clădiri de birouri de clasă A din Sema Parc și din București, recepționată în trimestrul al II-lea din 2022, cu o suprafață totală închiriabilă de 21.347 mp, dispusă pe 15 niveluri și având două subsoluri pentru locurile de parcare. Clădirea este accesibilă cu ușurință din orice parte a orașului, grație conexiunii directe la infrastructura orașului și la toate mijloacele de transport în comun, inclusiv metrou, stația ”Petrache Poenaru” fiind de altfel în imediata apropiere.

„Am participat la licitația de atribuire a spațiului pentru Ministerul Transportului și Infrastructurii încredințați fiind de calitatea excelentă a clădirii London din Sema Parc și de beneficiile intrinseci ale acesteia, precum și de facilitățile care se găsesc aici. Ne bucurăm de rezultatul favorabil și, mai ales, de faptul că primul nostru chiriaș “ancoră” confirmat în clădirea London este o instituție publică. Odată cu acomodarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în clădirea noastră, dar având și experiența prezenței Tribunalului București (Secțiile Civilă VI și VII) creăm premisele unui hub instituțional în Sema Parc”, spune Tina Vîrlan, Lease Manager River Development.

Clădirea London are toate calitățile pentru a fi un sediu reprezentativ pentru o instituție publică: o arhitectură modernă și actuală, beneficiile unei clădiri verzi, sustenabilă și eficientă din punct de vedere energetic, certificată Breeam ”Excellent” în faza de design, flexibilă sub aspectul organizării eficiente a spațiilor de lucru și amplasată excelent în zona central-vestică a capitalei.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share