Trei oferte au fost depuse la o licitație de lucrări feroviare în Portul Constanța lansată la finele anului trecut de Regionala Constanța a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Una dintre oferte a fost depusă de o firmă care a stârnit iritarea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, iar o alta de către o societate fondată de un condamnat penal pentru spălare de bani.
Pe 27 decembrie 2023, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postate anunțul de licitație cu titlul ”Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 LOT 1 – Lucrări de stabilizare a versantului în zona de siguranță a căii ferate nr. 9 Gr. A1 Port Constanța”. Valoarea totală estimată a contractului este de 7.235.750 de lei, echivalentul a aproximativ 1,45 milioane de euro, așa cum a scris atunci Club Feroviar.
În prezent, se înregistrează un fenomen de alunecare în curs în zona liniei de cale ferată 9 Gr. Al, ceea ce împiedică desfășurarea lucrărilor de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflate în incinta Portului Constanța. În cazul în care vor avea loc precipitații abundente, se va accentua mișcarea maselor de pământ de la partea superioară a taluzului spre baza acestuia, afectând linia. Pentru rezolvarea situației create, scenariul propus de proiectantul SC Pro Amis și avizat favorabil în cadrul ședinței CTE a Sucursalei Regionale CF Constanța este construcția unui zid de sprijin fundat pe două rânduri de piloți, cu diametrul de 600 mm.
Principalele lucrări care se vor executa sunt: • Lucrări de consolidare care vor consta în executarea a 25 de tronsoane de zid de sprijin din beton armat de clasă C30/37 fundat pe piloți cu lungimea de 13.00m dispuși spațial; • Amplasarea în spatele zidului a unui sistem de drenaj alcătuit din: țeavă gofrată Ø150mm, geotextil drenant, strat drenant de pietriș; • Realizarea pe versant a unui sistem de stabilizare alcătuit dintr-o șaibă drenantă și se vor remedia toate zonele cu erodări sau adâncituri; • Realizarea de rigole din beton armat pentru preluarea apelor din precipitații.
Ofertele depuse la licitația pentru lucrări feroviare în Portul Constanța
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost la finele săptămânii trecute.
Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse trei oferte, după cum urmează:
- Ofertant unic: Gdo Mov Impex SRL
Subcontractanți declarați: SC Zublin Romania SRL, Abed Nego Com, Infra System Proiect
- Asociere: Consal Trade SRL (Lider), SC Foretis Inject SRL;
- Asociere : Daria Const (Lider), Construct ING.
Gdo Mov, desemnată câștigătoare la licitația cu scandal pentru Gara de Nord
Gdo Mov Impex este una dintre firmele ce au compus asocierea care a câștigat contractul de 100 de milioane de euro pentru modernizarea Gării de Nord din București.
Este vorba de o companie înregistrată în Baia Mare, judeţul Maramureş, deţinută integral de Delia Goie. Conform datelor de la Ministerul Finanțelor, firma are ca obiect principal de activitate ”Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale”. După ce desemnarea GDO MOV drept câștigătoare a contractului pentru Gara de Nord a generat un imens scandal, ministrul Sorin Grindeanu a trimis Corpul de Control al Ministerului Transporturilor să verifice procedura de atribuire. De notat faptul că atribuirea a fost contestată de Construcții Erbașu și de CMA Construct Development.
Firmele fondate de Gheorghe Cicio, abonate la licitațiile SRCF Constanța
Firmele Daria Const și Construct ING din Negrești Oaș au fost înființate de Gheorghe Cicio, care ulterior i-a transferat toate acțiunile fiului său, Vasile Cicio. În iunie 2022, omul de afaceri Gheorghe Cicio, condamnat definitiv, în luna aprilie a aceluiași an, la trei ani de închisoare cu executare pentru spălare de bani, a fost eliberat din penitenciar. Aceasta după ce Curtea de Apel Cluj a admis o contestație în anulare în care a fost invocată Decizia nr. 358 a CCR privind prescripția penală și a dispus ”punerea de îndată în libertate a condamnatului”. Pe 29 aprilie 2022, Curtea de Apel Cluj îl condamnase definitiv la trei ani de închisoare, pentru spălare de bani, și dispusese confiscarea de la acesta a peste un milion de lei, bani care ar fi făcut obiectul infracțiunii comise acum 12 ani pentru care Cicio și un alt inculpat au fost judecați.
Recent, Construct ING a mai primit un contract feroviar în Dobrogea, ce are ca beneficiar final Armata Americană, după cum a scris Club Feroviar. De asemenea, Gdo Mov și Construct ING concurează și pentru contractul de modernizare a haltelor Costinești Tabără și Neptun.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail