Site logo
8 ianuarie 2022

România va plăti peste un miliard de lei pentru achiziția de șină de cale ferată destinată CFR SA. La licitația organizată de CFR SA s-au prezentat două firme, una din Italia și alta din Austria.

La licitația organizată de CFR SA au depus oferte la finele anului trecut două firme, anume JSW Steel Italy și Voestalpine Rail Austria. Prima dintre acestea a depus ofertă doar pentru lotul de șină de cale ferată netratată în timp ce Voestalpine a prezent o propunere atât pentru lotul de șină tratată cât și pentru cel de șină netratată.

Este vorba de un acord cadru pe patru ani pentru o cantitate de până la 115 mii tone.

Cam asta a mai rămas din ce era odinioară una dintre capacitățile importante de producție a șinei din Europa de Est

Valoarea licitației este cuprinsă între 39 și 504 milioane lei la cea tratată și de 28 milioane lei și 636 milioane lei cea netratată. Evaluarea tehnică a ofertelor și calificarea va fi stabilită până la data de 22 martie 2022.

Șina urmează să fie importantă căci România nu mai are nicio capacitate în funcție de producere a șinei de cale ferată in pofida mărimii rețelei de cale ferată și a stării deplorabile în care se află aceasta. Potrivit ziarului Adevărul, în anii 1980 combinatul de la Călărași era unul dintre producătorii importanți de șină de cale ferată din Europa Centrală și de Est.

La finele anului trecut Ioan Pintea, șef al CFR SA, la acel moment, menționa faptul că România nu produce șină de cale ferată și că suntem nevoiți să o importăm din Italia, Austria sau Polonia. (foto materialmarunt.ro)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share