Compania TEHMIN Brașov, deținătoare a unei serii de inovaţii şi invenții în domeniul reducerii efectului poluant al motoarelor diesel de tracţiune, a propus Ministerelor Mediului și al Transporturilor să analizeze posibilitatea accesării fondurilor europene pentru ecologizarea vechilor locomotive diesel.
TEHMIN Brașov, deținătoare a unei serii de inovaţii şi invenții în domeniul reducerii efectului poluant al motoarelor diesel de tracţiune, a propus Ministerelor Mediului și al Transporturilor să analizeze posibilitatea accesării fondurilor europene pentru modernizarea vechilor locomotive diesel.
Reprezentanții TEHMIN au trimis celor două ministere implicate o adresă în care explică avantajele inovațiilor asupra reducerii poluării produse de vechile locomotive și necesitatea disponibilizării de fonduri europene pentru ecologizarea locomotivelor.
Club Feroviar a prezentat inovațiile TEHMIN în mai multe articole disponibile aici, aici, aici și aici.
Varianta scurtă a celor 4 măsuri:
„Aplicarea celor patru soluţii la aceste locomotive are ca efect:
- reducerea consumului de motorină cu peste 45 tone/loc. an;
- consumul de motorină se reduce la nivelul locomotivelor moderne;
- locomotivele fiind dotate cu a treia sursă de energie sunt adaptate din punct de vedere al exploatării la condiţiile specifice existente pe infrastructura feroviară din România (viteze mici de circulaţie);
- timpul de funcţionare a motorului diesel se reduce cu circa 50%;
- se realizează o fază importantă de digitalizare prin instalaţia de diagnoză şi transmisie la sol;
- starea tehnică, economică şi siguranţa circulaţiei ale parcului de locomotive pot fi urmărite centralizat din birou în faţa unui calculator. Se realizează o comunicaţie biunivocă între locomotivă şi operator în timp real”, explică TEHMIN în scrisoarea înaintată ministerelor.
Compania roagă ministerele să analizeze posibilitatea ca ecologizarea de locomotive să poată fi făcută cu fonduri europene. „Ținând seama de efectele deosebit de avantajoase produse de aceste soluţii atât din punct de vedere economic, cât şi de mediu, vă rugăm să analizaţi posibilitatea ca operatorii feroviari să poată accesa fonduri europene de mediu. Operatorii feroviari au o situaţie economică precară şi, ca urmare, dotarea locomotivelor cu aceste instalaţii nu este posibilă fără aceste fonduri”.
Ce obiective se ating prin implementarea soluțiilor TEHMIN
Prin noua strategie de sustenabilitate (ESG), în care tema protecţiei mediului este cea mai importantă şi urgentă, devine posibilă alocarea de fonduri europene operatorilor feroviari.
TEHMIN explică faptul că cele patru soluţii tehnice se încadrează perfect în prevederile guvernanței economice și sociale, adică:
- protecţia mediului, cu prioritate;
- digitalizarea proceselor în transportul feroviar;
- efect economic pozitiv asupra operatorilor feroviari, care în acest fel vor putea suporta mai uşor efectele negative produse de starea infrastructurii feroviare;
- soluţiile tehnice sunt proprietarea intelectuală a S.C. Tehmin-Braşov S.R.L.; soluţiile tehnice mentionate pot fi adaptate şi aplicate la orice tip de locomotive diesel.
Investiţia pentru aplicarea celor patru măsuri tehnice propuse de TEHMIN este sub 100.000 euro/locomotivă, sume care se amortizează în circa 12 până la 22 de luni de exploatare.
În România sunt în exploatare aproximativ 400 de locomotive diesel electrice de 2100CP. Aceste locomotive vor fi exploatate încă o perioadă de 15-20 ani.
Până în prezent, începând din anul 2012, firma brașoveană a echipat parţial 14 LDE la GFR, 10 locomotive LDE de 2100 CP la DB Cargo și LDE de 3000CP cu începere din 2020.
Măsurile au un impact deosebit asupra mediului ambient ţinând seama că economia de motorină a unei locomotive este de peste circa 45 tone/an, respectiv cu 117 tone CO2/locomotivă an se reduce poluarea.
În cazul a 100 LDE se reduce poluarea cu 11.700 tone CO2/an, adică 11.700 certificate verzi. Toţi parametrii care demonstrează eficienţa instalaţiilor sunt înregistraţi şi stocaţi, putând prezenta datele realizate.
Tehmin-Braşov este o companie de cercetare, proiectare, fabricaţie în domeniul feroviar, având un colectiv tehnic de 30 de ingineri care lucrează în laboratorul electric-automatizări, electronic şi proiectare mecanică.
OBSERVAȚIE: Deja UE analizează posibilitatea taxării emisiilor de CO2 de către transportul maritim şi aerian. În curând vine și rândul transportului feroviar, deci sunt necesare măsuri urgente pentru reducerea emisiei de CO2. (D.C.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail