Site logo
30 septembrie 2021

Fostul ministru al Transporturilor, director general al CFR Călători și al CFR SA, Dan Costescu, desființează în termeni duri proiecte incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență, proaspăt aprobat.

Ex-ministrul a fost însă rapid pus la punct de unii angajați din minister care îl acuză de impostură și lipsă de decență. Mandatul său la șefia CFR Călători s-a caracterizat prin numeroase acuze de fake news aduse jurnaliștilor și amenințări cu acționarea în instanță a acestora.

Dan Marian Costescu și-a exprimat opinia într-un comentariu la postarea unui jurnalist specializat pe infrastructură, angajat al Radio România Actualități. Acesta a prezentat câteva proiecte importante din domeniul infrastructurii, după care i-a invitat pe cei interesați să urmărească dezbaterile într-o emisiune radio dedicată acestora.

„Acum, că s-a aprobat formal PNRR-ul, să ne apucăm de treabă. Autostrada cu tuneluri pentru urşi, ,gaura’ dintre Sibiu şi Nădlac pe A 1, nouă staţii de metrou la Cluj-Napoca şi alte șase staţii de metrou pe M 4 la Bucureşti (fără instalaţii) sau capetele de pe Autostrada Unirii – A 8, terminate până în 2026” erau subiectele menționate de jurnalistul ce propunea dezbateri „la rece”.

Dan Costescu: Proiectele sunt invenții ale ONG-urilor de casă, megalomanii ale unora dați în damblaua ctitoriei

Proiectele de mai sus au fost însă desființate de Dan Marian Costescu, fost șef al companiilor feroviare de Călători și Infrastructură dar și ministru al Transporturilor.

Multe din proiectele de mai sus nici nu au o fundamentare serioasă, sunt fie inventii din ultimii ani ale ong-urilor de casa, fie megalomaniile unor politicieni dati în damblaua ctitoriei, fie populisme pe cât de costisitoare, pe atât de inutile. Nimic nou”, a comentat acesta.

Programul PNRR este însă susținut de președinta Comisie Europene, Ursula von der Leyen. „Comisia Europeană a adoptat astăzi, 27 septembrie, o evaluare pozitivă a Planului de redresare şi rezilienţă al României, care va putea primi, astfel, din partea UE granturi în valoare de 14,2 miliarde EUR şi împrumuturi în valoare de 14,9 miliarde EUR în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă (MRR). Această finanţare va sprijini implementarea măsurilor esenţiale în materie de investiţii şi reforme cuprinse în Planul de redresare şi rezilienţă al României şi va contribui în mod crucial la ieşirea României mai puternică din pandemia de COVID-19”, anunţa zilele trecute CE.

Postarea lui Dan Costescu a trezit comentarii virulente din partea unor persoane participante la discuții, inclusiv angajați ai unor structuri din Ministerul Transporturilor. Pe de altă parte, câteva alte persoane, printre care fostul ministru al Transporturilor de la PSD, Lucian Șova, i-au dat dreptate lui Costescu.

„Tu ai fost și ministru, și șeful companiei naționale feroviare de călători! Îndrăznești să te pronunți?! Tu vorbești de “megalomaniile” unor politicieni dați în damblaua ctitoriei?! Chiar nu ți-e rușine puțin?! Păi pe majoritatea îi pupai unde nu intră soarele?! Doamne, cât tupeu! Doamne, câtă impostură! Du-te mă să te mai dea cu avionul papițoiul ăla de la Aeroclubul României… ȘI TACI! E o chestiune de decență.”, scrie Alin Goga, consilier juridic în cadrul Companiei de Drumuri și Autostrăzi, fost director juridic al acesteia.

Referirea lui Goga este făcută la un zbor de câteva zeci de minute făcut de Costescu în mandatul său de ministru al Transporturilor cu un avion de acrobații în timpul unui eveniment organizat de Aeroclub.

Inovații ale lui Dan Costescu: Rubrica de fake news a jurnaliștilor

Mandatul lui Dan Costescu la conducerea CFR Călători s-a caracterizat printr-o atitudine agresivă de PR și față de jurnaliști. Pe situl CFR Călători și-a făcut apariția o rubrică de așa zise fake news-uri ale jurnaliștilor la adresa companiei – în cazul în care performanțele managementului erau puse sub semnul întrebării. Totodată, au apărut amenințările cu acționarea în instanță a jurnaliștilor de către directorul general, amenințări formulate semi oficial de colaboratori ai directorului general pe partea de comunicare.

Mandatul său la conducerea CFR Călători a fost departe de a fi unul strălucit. Lucru cauzat de criza COVID care aproape s-a suprapus cu debutul lui Costescu la conducerea CFR Călători. Datoriile CFR Călători la plata TUI către CFR SA au explodat, crescând cu aproximativ 50%. Prăbușirea încasărilor a blocat modernizarea parcului rulant, în pofida declarațiilor în roz făcute de Dan Costescu pe această temă.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share