Site logo
19 mai 2023

Administratorul infrastructurii feroviare a anunțat vineri că au fost recepționați 33 km de cale ferată modernizată în Portul Constanța și 110 aparate de cale noi.

cale ferată modernizată în Portul Constanța


”Am finalizat și recepționat, până în prezent, lucrările de reparații pe 72 de linii noi de cale ferată, din cele 99 de linii incluse în programul de reparații pentru perioada 2022 – 2023, și pe 110 aparate de cale, din incinta Portului Constanța. În acest moment, CFR SA asigură operatorilor de transport de marfă condiții moderne de circulație și de manevră pe 72 de linii CF noi de cale ferată, aproximativ 33 km de cale ferată nouă și pe 110 aparate de cale în incinta Portului Constanța. Continuăm reparațiile la suprastructura feroviară pe ultimele 27 de linii de cale ferată (10,435 km), 16 aparate de cale și la 7 treceri la nivel cu calea ferată, incluse în Lotul 1, din Prioritatea II”, a informat Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, printr-o postare pe pagina sa de Facebook.

Valoarea totală a contractelor din prioritățile I și II se ridică la 268 milioane de lei, fără TVA, banii fiind asigurați din Fondul de Rezervă Bugetară și Bugetul de Stat.

Cale ferată modernizată în Portul Constanța de Swietelsky și Wiebe

Prioritatea 2 din Portul Constanța a fost atribuită către nemții de la Wiebe și austriecii de la Swietelsky, chiar la o zi după ce Viena ne refuzase accesul în spațiul Schengen, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Contractul a fost atribuit asocierii Swietelsky Construcții Feroviare-Wiebe România (redenumită între timp BAWI Construct), pentru suma de 55.211.796,03 lei, echivalentul a 11,22 milioane de euro.

În luna decembrie 2022, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că lucrările din Prioritatea 1 s-au încheiat, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Astfel, în Portul Constanța au fost redeschise circulației 35 de linii, însumând 13,398 km, și 75 de aparate de cale noi. Acestea sunt aferente celor două loturi atribuite direct, fără licitație, către Wiebe și Arcada Company, cu bani din Fondul de Rezervă al Guvernului și bugetul de stat.

La finele lunii martie a anului trecut, fostul ministru de Finanțe Sebastian Vlădescu (PDL) a fost condamnat de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie la opt ani şi șase luni de închisoare cu executare pentru săvârşirea infracţiunilor de luare de mită şi trafic de influenţă, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă.

Au mai primit condamări în acest dosar Mircea Ionuţ Costea, cumnatul lui Mircea Geoană, fostul deputat PDL Cristian Boureanu și Constantin Dascălu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor (PDL). Dosarul are ca obiect infracțiuni de corupție derulate pe durata a 12 ani, în perioada 2005-2017 în legătură cu desfășurarea contractelor de lucrări de reabilitare a M800, tronsonul Cernavodă-Constanța. Anchetatorii de la DNA arată că probele dovedesc că în anul 2005, reprezentanții companiei austriece Swietelsky ar fi convenit cu Mircea Ionuț Costea, cu Mihaela Mititelu, o persoană apropiată de conducerea CNCF CFR SA, și Sebastian Vlădescu, ministrul de Finanțe, să le plătească un comision de 3,5% din sumele încasate de la statul român. Adică o șpagă în formă continuată.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share