Site logo
8 noiembrie 2022

Bucureștenii sunt nevoiți să utilizeze mijloace de transport produse acum 50 sau chiar 60 de ani, în vreme ce noile tramvaie Astra stau în depourile STB, pentru că așa vrea fostul primar general Gabriela Firea.



noile tramvaie Astra

În imaginile alăturate vă prezentăm tramvaiele nou-nouțe care sunt garate într-un depou al Societății de Transport București. Ele nu ies pe traseu decât noaptea, din când în când, pentru a fi supuse la diferite teste, așa cum a mai scris Club Feroviar. Teste care de fiecare dată au fost trecute cu brio, fie că a fost vorba de plecarea din pantă cu un singur boghiu activ sau de circulația cu saci de nisip la bord.

Noile tramvaie Astra, blocate de Gabriela Firea

După cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă, la începutul lunii trecute fostul primar general Gabriela Firea a lansat un atac furibund cu acuzații nefondate la adresa succesorului său, Nicușor Dan, și a companiei Astra Vagoane Călători Arad.

„Noile tramvaie nu circulă încă prin București pentru că producătorul a folosit alte piese față de cele prezentate în oferta câștigătoare. În plus, tramvaiul nu poate fi scos pe șine pentru că nu are certificat de omologare tocmai pentru că detalii tehnice importante sunt diferite de cele prezentate în licitație. Și totuși, primarul general face presiuni enorme asupra comisiei de recepție pentru a le accepta. Tramvaiele ajunse în probe la București au alte motoare, cu o putere mai mică, față de cele prezentate în oferta trimisă Primăriei Capitalei în timpul licitației. Mai exact, motorul nu dezvoltă 120 kW, ci doar 100 kW. Piesa are un alt producător și, evident, un alt preț, mai mare decât cel declarat la licitație. Un fleac! Aceeași problemă a fost constatată de specialiști în cazul boghiului și al sistemului de acționare. Aceste piese extrem de importante și costisitoare diferă față de cele prezentate în oferta câștigătoare. Întrebarea este dacă având aceste piese ar fi obținut același punctaj în timpul licitației”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Tocmai licitația la care face referire o ”macină” pe fosta primăriță. Asta pentru că ea a făcut tot posibilul ca procedura de achiziție să aibă drept câștigătoare firma turcească Durmazlar, în dauna producătorului român. Ba chiar, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat câștig de cauză Astra Vagoane Călători, Gabriela Firea, nu turcii, a făcut întâmpinare la Curtea de Apel București. A pierdut, însă nu se poate împăca cu eșecul, așa că periodic lansează acuzații nefondate la adresa uzinei arădene, controlate de industriașul român Valer Blidar. Așa cum nu se poate împăca nici cu gândul că a pierdut fotoliul de primar general, drept pentru care aruncă cu noroi în succesorul său, Nicușor Dan.

Centru de mentenanță, pregătit la Atelierele CFR Grivița

Între timp, constructorul arădean a închiriat o hală în incinta societății Atelierele CFR Grivița din București.

Aici se va amenaja, în urma unei investiții consistente, un centru ultramodern pentru materialul rulant care le este livrat bucureștenilor. Deocamdată, investiția este încă într-un stadiu incipient, însă ea va fi definitivată în viitorul apropiat, astfel încât cele 100 de tramvaie ce vor fi livrate Municipalității să beneficieze de mentenanță adecvată.

Nicușor Dan: tramvaiele vor circula din această lună

Prezent pe șantierul Pasajului Doamna Ghica din estul Bucureștiului, primarul general Nicușor Dan s-a arătat marți optimist în legătură cu punerea pe șine, în serviciul comercial, a noilor tramvaie fabricate la Arad.

”Sper că luna aceasta”, a răspuns edilul la întrebarea adresată de Club Feroviar în legătură cu momentul în care noile tramvaie Astra vor putea circula pe linia 41 din nord-vestul Capitalei.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share