Site logo
2 noiembrie 2021

Mai mulți pasionați de artefacte feroviare au reușit să readucă la viață un Buick Road Master Sedan, folosit pe post de drezină de liderul comunist Gheorghe Gheorghiu-Dej.

Drezina urmează să intre în așa-zise probe zilele acestea, au informat pasionați din domeniul feroviar. Marea dificultate a fost reprezentată de raritatea pieselor de schimb pentru vehiculul aflat în stare avansată de distrugere. Reparațiile au pus la încercare imaginația echipei care a făcut restaurarea.








Drezina a fost abandonată timp de 23 de ani în Brașov și mai apoi la Zlatna, județul Alba. Ea cântărea 3 tone și era capabilă de o viteză de 75 de kilometri la oră.

Mașina cu roți de tren – un  Buick Road Master Sedan – a fost fabricată în anul 1949. „Noi ne-am gândit să valorificăm această mașină cu roți de tren cu care s-a plimbat Gheorghe Gheorghiu-Dej. Din păcate nu mai are motor, cel mai probabil a fost furat. De asemenea,  scaunele sunt devastate. De partea de restaurare, de nichelare, vopsire, se va ocupa un tânăr tinichigiu din Zlatna. Altfel spus, mașina va intra în reparații capitale“, a explicat cu ceva timp în urmă, pentru Adevărul, primarul orașului Zlatna, Silviu Ponoran.



Aceasta nu este însă singura drezină din România. Ana Pauker a utilizat o Skoda VOS blindată, iar regele Carol al II-lea folosea o drezină fabricată la Malaxa care a fost funcțională până în 1990.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share