Mai mulți pasionați de artefacte feroviare au reușit să readucă la viață un Buick Road Master Sedan, folosit pe post de drezină de liderul comunist Gheorghe Gheorghiu-Dej.
Drezina urmează să intre în așa-zise probe zilele acestea, au informat pasionați din domeniul feroviar. Marea dificultate a fost reprezentată de raritatea pieselor de schimb pentru vehiculul aflat în stare avansată de distrugere. Reparațiile au pus la încercare imaginația echipei care a făcut restaurarea.
Drezina a fost abandonată timp de 23 de ani în Brașov și mai apoi la Zlatna, județul Alba. Ea cântărea 3 tone și era capabilă de o viteză de 75 de kilometri la oră.
Mașina cu roți de tren – un Buick Road Master Sedan – a fost fabricată în anul 1949. „Noi ne-am gândit să valorificăm această mașină cu roți de tren cu care s-a plimbat Gheorghe Gheorghiu-Dej. Din păcate nu mai are motor, cel mai probabil a fost furat. De asemenea, scaunele sunt devastate. De partea de restaurare, de nichelare, vopsire, se va ocupa un tânăr tinichigiu din Zlatna. Altfel spus, mașina va intra în reparații capitale“, a explicat cu ceva timp în urmă, pentru Adevărul, primarul orașului Zlatna, Silviu Ponoran.
Aceasta nu este însă singura drezină din România. Ana Pauker a utilizat o Skoda VOS blindată, iar regele Carol al II-lea folosea o drezină fabricată la Malaxa care a fost funcțională până în 1990.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail