Slide Slide Slide


PARTENERI:

FOTO De luni se reia circulația pe noul pod feroviar Budila. Câte curse vor fi zilnic

By

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat joi că luni, 19 septembrie 2022, se redeschide circulația pe noul pod feroviar Budila, iar serviciul public de transport feroviar de călători, pe relația Brașov-Întorsura Buzăului, va fi asigurat de Regio Călători, cu 12 curse pe zi.

noul pod feroviar Budila

Lucrările de reconstrucție a podului CF din comuna Budila, situat pe linia Hărman – Întorsura Buzăului, la km 17+318 și de amenajare a albiei râului Târlung, au fost executate de o asociere de firme românești, în perioada aprilie 2021 – august 2022, valoarea contractului fiind de 29,2 milioane lei (cu TVA), finanțare asigurată din fonduri de la bugetul de stat, se arată într-o postare de pe contul de Facebook al administratorului infrastructurii.

Vechiul pod peste râul Tărlung s-a prăbușit pe 30 iunie 2018, din cauza unei viituri. Regionala Brașov a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a derulat procedura de licitație pentru reconstrucția podului, iar contractul a fost semnat pe 7 aprilie 2021. Trebuie menționat faptul că noul pod a fost construit de o asociere de firme românești, formată din SC Confer Group SRL (lider de asociere) și SC Construcții Feroviare Drumuri Poduri SRL și subcontractant declarat SC Radaria SRL.

Proiectul tehnic pentru noul pod a fost realizat de compania bucureșteană Baicons Impex, pe baza unui contract semnat în septembrie 2019, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.



Șase perechi de trenuri vor circula pe noul pod feroviar Budila

Șase perechi de trenuri vor circula, începând de luni, 19 septembrie, între Brașov și Întorsura Buzăului (36 km), peste noul pod de cale ferată de la Budila, cu plecarea primului tren din Întorsura Buzăului la ora 04:32, iar din Brașov la ora 05:43. Cele 12 curse vor fi operate de Regio Călători, iar durata călătoriei pe întregul traseu, cu opriri intermediare, va fi de 60-65 de minute.

„Finalizarea lucrărilor de reconstrucție a podului feroviar din localitatea Budila și redeschiderea circulației pe această linie deosebit de importantă pentru comunitățile locale, din județele Brașov și Covasna, au reprezentat un obiectiv asumat și, după cum se vede, îndeplinit de compania CFR SA. Deși la începutul acestui an a existat un oarecare scepticism în ceea ce privește importanța pe care o acordăm continuării și finalizării acestui obiectiv de investiții, astăzi demonstrăm că prioritățile companiei sunt de fapt prioritățile călătorilor, toate programele de dezvoltare a rețelei feroviare fiind concentrate într-o singură direcție, și anume, îmbunătățirea condițiilor de transport pe calea ferată, la nivelul întregii rețelei feroviare”, a declarat Ion Simu-Alexandru, directorul general al CFR SA, prezent joi dimineață pe șantierul de la Budila, unde se fac ultimele verificări tehnice la noul pod de cale ferată.

Construcția noului pod nu ar fi fost posibilă fără implicarea lui Ioan Pintea, fost director al Regionalei Brașov și fost director al CNCF CFR SA.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share