Este haos în circulația trenurilor pe litoral sâmbătă după amiază după furtuna care a lovit în ultimele 24 de ore. Oamenii care vor să scape de infern sunt disperați, iar oficilaii CFR Călători și ai Ministerului Transporturilor tac mâlc, parcă nimic nu s-ar fi întâmplat. Singurele răspunsuri le-am primit de la CNCF CFR SA.
Nimeni nu se poate pune cu Dumnezeu – mi-a spus sâmbătă dimineață un mecanic de locomotivă de la Depoul Constanța care a tractat trenuri pe secția Constanța-Mangalia și a fost nevoit să circule pe multe porțiuni cu restricție de viteză de 20 km/oră. Stihiile naturii au măturat calea ferată din sudul litoralului și pe unele sectoare siguranța circulației a fost în pericol. Nu într-atât încât să se impună închiderea circulației feroviare. Trenurile au circulat, însă foarte greu.
Aici se impune o precizare – nimeni nu face vinovat administratorul infrastructurii – Compania Națională de Căi Ferate CFR SA – de ceea ce s-a întâmplat. Și nici operatorul feroviar de stat Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA, și nici alt operator feroviar (cei cinci privați) nu sunt vinovați. Numai că în prima parte a zilei nicio instituție a statului român nu a comunicat, nu a dat nicio informație oficială. Asta în condițiile în care mii de oameni așteaptă prin gările de pe litoral un tren care să-i ducă acasă. Și nu primesc niciun răspuns la întrebările puse de ei.
Oficialii Ministerului Transporturilor tac mâlc. Nu sunt tăieri de panglici la autostrăzi
Am solicitat informații de la CNCF CFR SA, de la purtătorul de cuvânt al SNTFC CFR Călători, Ada Meseșan, de la consilierul de presă al ministrului Transporturilor, Alin Șerbănescu.
Pe oficialii de la minister îi interesează doar tăierile de penglici la autostrăzi, că, deh, sunt alegeri toamna-iarna asta. Cu trenul merg ”săracii”. Nu merită băgați în seamă.
Am primit nenumărate telefoane de la prieteni care m-au întrebat ce se întâmplă. Așteptau trenul în gară și nimeni nu le spunea nimic. Știau că lucrez la Club Feroviar și atunci s-au gândit că eu sunt cel mai în temă. Ei bine, nu eram, pentru că și eu depind de informațiile oficiale. Între timp, am mai ”săpat” și am mai aflat câte ceva din surse și oficiale, și neoficiale, dar documentate.
Circulația trenurilor pe litoral, perturbată serios. Echipele CFR SA intervin
Cele mai mari probleme au fost în stațiile feroviare Eforie Nord, Eforie Sud și Costinești, unde au fost cele mai mari staționări ale trenurilor, fie ele de stat sau private. La solicitarea mea, am aflat informații de la CNCF CFR SA. Iată ce ne-au răspuns responsabilii companiei: ”Ploile torențiale din noaptea trecută au dus la inundarea macazurilor, terasamente spălate și apă peste ciuperca șinei în zona Neptun-Costinești-Eforie Sud-Eforie Nord. În prezent se circulă cu restricție de viteză de 5 km/oră în zona macazurilor în Eforie Nord. Se va interveni cu utilaj Colmar pt descărcarea de piatră spartă la km 242+800”.
Pasagerii nu primesc informații
Până se va rezolva problema, trenurile care circulă pe Magistrala 800, secția Constanța-Mangalia au întârzieri mari. Oamenii stau în stațiile feroviare de pe parcurs și așteaptă să vină trenul lor, pentru a pleca acasă.
Situația hidrologică a fost extremă. ”Noi cantităţi de precipitaţii s-au înregistrat pe litoral în ultimele 24 de ore: Mangalia- 225,9 l/mp, Cerchezu – 83 l/mp, Tuzla – 118 l/mp, 23 August – 145 l/mp, Constanţa- 53,3 l/mp, Ciocârlia- 40 l/mp”, a precizat Compania Națională Apele Române. Multe zone turistice au fost afectate, însă acest lucru nu face obiectul publicației noastre. Noi doar vă semnalăm faptul că în stația CF Mangalia a fost prăpăd – linii inundate și terasament ”scobit” de viitură, așa cum se poate observa și din imaginea alăturată.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail