Site logo
24 ianuarie 2024

Club Feroviar vă prezintă imagini în exclusivitate din interiorul locomotivei EA 810 a SNTFC CFR Călători care a tractat trenul Alstom Coradia la Făurei pentru efectuarea testelor pe inelul de încercări al AFER. În loc să pună la tracțiunea celui mai nou tren o locomotivă dintre cele mai bune din parcul activ, operatorul feroviar de stat a procedat fix pe dos. Greșeala a fost corectată pe drumul de întoarcere de la Făurei.

Pe 4 decembrie 2023, primul tren Alstom Coradia Stream pentru România a ajuns în Gara de Nord din București, după ce cu o zi înainte intrase în țară pe la Curtici, după cum a scris atunci Club Feroviar. Trenul a fost adus ”la rece”, adică fără a fi pornite motoarele, în cadrul unei garnituri de marfă operate de LTE Rail Romania, la tracțiune fiind o locomotivă a acestui operator.

După ce a fost prezentată de oficiali presei și oamenilor adunați ca la urs în stația București Nord, garnitura a fost dusă la Grivița, unde în vara acestui an Alstom Transport România a început construirea unui depou pe un teren cumpărat de la Atelierele CFR Grivița SA. Acolo, trenul Alstom Coradia a făcut probele electrice statice, totodată fiind efectuate măsurători ale unor cote.



EA 810 a dus trenul Alstom Coradia la Făurei. Locomotiva arată deplorabil

Alstom Coradia la Făurei




Odată definitivate aceste operațiuni, după câteva zile trenul a plecat spre verificare la inelul de la Făurei. Până acum sunt informații deja cunoscute, pe care le-am prezentat și noi, și alte mass-media. Ceea ce nu se știe însă este cum a ajuns trenul Alstom Coradia la Făurei.

Orice om de bun simț s-ar gândi că responsabilii SNTFC CFR Călători au pus la tracțiune (deoarece trenul nu era omologat încă să circule cu pripriile motoare) una dintre cele mai bune locomotive de care dispune în parcul activ. Ei bine, nu. La tracțiune s-a aflat locomotiva EA 810, fabricată în anul 1988 la Electroputere Craiova, care nu strălucește nici pe dinafară, nici pe dinăuntru, așa cum puteți observa din fotografiile alăturate, realizate în urmă cu câteva zile.

În interiorul locomotivei se poate o stare nu prea bună a acesteia, inclusiv o baltă de ulei prezentă în sala motoarelor. Tot aici se poate constata și că panoul cu circuitele electrice nu este închis și izolat corespunzător, iar cablurile par a avea vârste venerabile.

Geam crăpat și rugină omniprezentă

Geamul crăpat din cabina de conducere pare a fi cea mai mică problemă a vehiculului de tracțiune, iar conducerii societății i se poate imputa doar faptul că nu a dispus înlocuirea acestuia.

Cum s-a ajuns să fie spart e altă problemă, care ține de infracționalitatea din jurul căilor ferate din România, nu puține fiind cazurile în care unii conaționali ai noștri aruncă cu pietre în locomotive sau automotoare, oamenii legii fiind incapabili să-i prindă și să-i sancționeze. Majoritatea automotoarelor Siemens Desiro (”Săgețile Albastre”) ale operatorului feroviar de stat au cel puțin un geam ”înflorit”.

Revenind la locomotiva EA 810, din imagini se observă și cum una din ușile de acces la cabina mecanicului este pur și simplu mâncată de rugină. De altfel, rugina este prezentă aproape peste tot la nivelul caroseriei.

La întoarcere trenul nou a fost tractat de o locomotivă Softronic produsă în aces secol

După ce au realizat că la tracțiunea celui mai nou și mai modern tren care urmează să intre în operarea sa au pus una dintre cele mai urmâte locomotive, responsabilii din centralul CFR Călători și-au revizuit atitudinea.

În consecință, la întoarcerea de la Făurei la București Grivița, operatorul feroviar de stat a pus locomotiva Phoenix 003, fabricată în anul 2009 (altceva decât 1988, măcar din perspectiva secolului în care a fost produsă) la uzina craioveană Softronic. Operatorul feroviar de stat deține două astfel de locomotive proiectate și produse la Craiova.

Testele vor continua cu trenul Alstom Coradia Stream

Dincolo de aceste decizii neinspirate luate la nivelul conducerii CFR Călători, în scurt timp urmează ca trenul produs de Alstom în Polonia să-și continue testarea în România, după ce la Făurei au apărut probleme la un izolator din zona pantografului. O problemă care este în curs de rezolvare, prin înlocuirea piesei respective cu o alta adusă din Polonia.

”Testele trenului Coradia Stream se desfășoară conform programului și trenul Coradia parcurge etapele respective sub supravegherea echipei care se ocupă de acest proiect. În momentul în care programul de testări se va finaliza, vom informa opinia publică”, declarau pentru Club Feroviar, la finele lunii trecute, reprezentanți ai producătorului.

Testările vor continua, fără călători în trafic, pe magistralele feroviare, pe o distanță totală de 10.000 km. Apoi, după ce toate formalitățile vor fi parcurse, primul drum cu pasageri la bord noul tren îl va face pe relația București-Constanța, Magistrala 800.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share