Traficul feroviar spre litoral se desfășoară luni dimineața cu mici sincope, nu doar din cauza infrastructurii, ci și a operatorilor. Acestea par însă minore în comparație cu se se întâmplă pe rutier.
Potrivit informațiilor furnizate de purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Oana Brânzan, Trenul IR 1580 operat de CFR Călători a plecat din Constanța cu o întârziere de 11 minute la solicitarea operarorului, pentru a se asigura legătura cu trenul R 8370.
De asemenea, IR 1582 Constanța-București are 15 minute întârziere, deoarece a ieșit cu această întârziere din grupa tehnică a operatorului de stat. În fine, trenul R-E 11683 operat de Softrans se formează din R-E 11614, care vine întârziat cu 50 de minute de la Craiova.
Probleme minore pe calea ferată, majore pe șosele
Însă aceste întârzieri în traficul feroviar spre litoral par a fi floare la ureche, dacă ne uităm la ce se întâmplă pe șosele.
Luni dimineață se circulă bară la bară la această oră pe Autostrada Soarelui (A2), relatează presa locală de la malul mării și televiziunile de știri. Turiștii care au fost în acest week-end pe litoral, inclusiv la festivalul ”Beach, please” din Costinești se întorc acasă. Până în zona Cernavodă se circulă relativ bine, însă aglomerația începe imediat după podul peste Dunăre unde se circulă bară la bară până după stația de taxare de la Fetești.
Aglomerație și mai mare este și pe drumul național care face legătura între Constanța și Mangalia, DN 39. Pe șosea mai degrabă se stă decât se circulă, în vreme ce pe calea ferată trenurile merg fără întrerupere, chiar dacă cu restricții de viteză. Legătura feroviară va deveni mult mai atractivă după ce linia Constanța-Mangalia va fi modernizată, dublată între Costinești și Mangalia, și electrificată. Depunerea ofertelor la licitația organizată de CNCF CFR SA este așteptată la finele acestei luni, după cum am scris recent.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail