O minciună gogonată a fost transmisă presei sâmbătă seara de conducerea SNTFC CFR Călători. Operatorul feroviar de stat a transmis că a asigurat tracțiune diesel pentru trenurile afectate de lipsa tensiunii în urma unui accident la o trecere la nivel. Club Feroviar vă demonstrează că, de fapt, totul a fost ca la Radio Erevan sau ca în snoava cu evangheliștii (cei patru evangheliști erau trei: Luca și Matei). Locomotivele diesel de la Brașov sunt de fapt una singură, și aceasta împrumutată la SRTFC București.
Să rememorăm întâi ce s-a întâmplat sâmbătă seara și apoi să arătăm că minciuna are picioare scurte.
Un ”Dorel” cu camionul a trecut calea ferată cu bena ridicată, la trecerea la nivel de la km 296+218, între stațiile Albești Târnava și Sighișoara, și a rupt linia de contact. Ca urmare, traficul feroviar pe Magistrala 300 a fost oprit o bună perioadă de timp, necesară pentru ca echipele Sucursalei Regionale de Căi Ferate Brașov să acționeze pentru înlocuirea firului de contact rupt și repunerea sub tensiune.
”Întrucât operatorul național de transport feroviar de călători nu are disponibilă o locomotivă diesel, cu care se puteau dubla trenurile programate să tranziteze intervalul Albești Târnava-Sighișoara, pe firul II (firul I fiind închis pentru lucrări de reabilitare), următoarele trei trenuri de călători – R 3503 (Brașov-Mediaș), R 3547 (Odorhei-Sighișoara) și IC 531 (București Nord- Cluj Napoca) staționează temporar, până la finalizarea intervențiilor, în gările adiacente zonei afectate, Beia și Vânători”, transmitea purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Oana Brânzan.
La doar câteva minute, cu o promptitudine nemaiîntâlnită, CFR Călători transmitea și ea un comunicat, în care anunța accidentul de la trecerea la nivel cu calea ferată. În comunicat apare însă o frază care contrazice cele comunicate de administratorul infrastructurii: ”Încă din momentul avizării, după producerea deranjamentului, CFR Călători a pus la dispoziția managerului de infrastructură – CFR SA, tracțiune diesel”.
De ce au fost întârzieri atât de mari dacă s-a asigurat tracțiune diesel?
Cine a mințit, CFR SA sau CFR Călători? Răspunsul este simplu: operatorul feroviar de stat, fapt care a fost confirmat pentru Club Feroviar de mai multe surse din domeniu. În primul rând, dacă CFR Călători ar fi pus la dispoziție locomotive diesel pentru tracțiunea trenurilor, de ce garniturile au înregistrat întârzieri atât de mari?
Traficul feroviar între stațiile Albești Târnava și Sighișoara a fost reluat cu tracțiune electrică la ora 19:54. Abia atunci și-au reluat drumul trenuile CFR Călători. Trenul R 3503, care circula pe ruta Brașov-Mediaș, a staționat 124 de minute până la repurerea sub tensiune a liniei de contact. R 3547 Odorhei-Sighișoara a staționat 73 de minute în Vânători și 27 de minute în Albești Târnava, iar IC 531, care circula în relația București Nord-Cluj Napoca, a ajuns la destinație cu o întârziere de 110 minute.
Locomotivele diesel de la Brașov sunt de fapt una singură. Și aia trimisă la SRTFC București
În al doilea rând, dacă ar fi fost trimise locomotive diesel, cel mai apropiat depou era Brașov. Însă locomotivele diesel de la Brașov lipsesc cu desăvârșire, după cum ne-au precizat mai multe surse din sistemul feroviar.
La Depoul CFR Călători Brașov nu există decât locomotive electrice și locomotive diesel de manevră. Depoul avea o singură locomotivă diesel pentru tracțiune, DA 749, care însă a fost împrumutată la SRTFC București și este utilizată la tracțiunea trenurilor pe Magistrala 700. În imaginea alăturată, suprinsă pe 30 iunie la Parc Mogoșoaia, se poate observa locomotiva tractând trenul R 7032.
Deci ce locomotive (în comunicatul CFR Călători substantivul este la plural) diesel a trmis operatorul feroviar de stat în apropiere de Sighișoara? De la Depoul Sibiu, care are locomotive DA? Exclus! Circulația feroviară pe secția 208 este închisă între stațiile Sibiu și Loamneș, pentru lucrări la infrastructură, așa că locomotiva nu putea ajunge decât teleportată lângă Sighișoara.
Tren special pentru Summer Well, ținut la secret de CFR Călători
În final, vă prezentăm noi, cu întârziere, ce-i drept, ceea ce ar fi trebuit să comunice CFR Călători încă de acum trei zile sau chiar mai devreme.
În loc să distribuie minciuni precum cea pe care tocmai v-am prezentat-o, operatorul feroviar de stat ar fi trebuit să comunice că există un tren special pentru festivalul Summer Well de la Buftea, care se desfășoară în perioada 8-11 august. Azi e ultima zi, așa că măcar pentru azi să fie utilă informația pe care CFR Călători nu a făcut-o publică.
A comunicat ING, pe Facebook, însă cei care doreau să ajungă la festival au urmărit site-ul și contul de pe rețeaua de socializare a operatorului feroviar, nu al unei bănci. Urmărești o bancă dacă vrei să-ți faci credit sau asigurare, nu dacă vrei să ajungi la Buftea. Așa cum nici noi nu urmărim conturile de Facebook, X sau Instagram ale băncilor sau site-urile acestora, căci nu fac obiectul publicației noastre.
Iată ce a scris ING pe contul său de Facebook: ”Anul acesta, în spiritul parteneriatului ING X Summer Well și al direcției de sustenabilitate a băncii, investim într-o soluție de mobilitate urbană ce contribuie la un festival mai sustenabil. Cu alte cuvinte, în perioada festivalului, Platforma de mediu pentru București, inițiativa fondată de Fundația Comunitară București și ING Bank, pune la dispoziție trenuri dus-întors București-Buftea. Pe lângă subvenționarea trenurilor și punerea la dispoziție a serviciului, Platforma de mediu, alături de organizatorii festivalului vor investi fondurile obținute din vânzarea biletelor în soluții de îmbunătățire a infrastructurii de deșeuri la festival, pentru următoarea ediție”.
Cu alte cuvinte, cei de la CFR Călători au închiriat garnitura, au luat banii și i-au lăsat pe alții să se ocupe de comunicare. Dacă informația îi mai este utilă cuiva, vă informăm că azi trenul va pleca din București Nord spre Buftea la ora 17:10, iar la întoarcere plecare din gara Buftea este programată la 01:30.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail