Stadiul lucrărilor pe lotul 3 Gurasada-Simeria (40,88 km) a ajuns la 70%.
Potrivit CFR SA, proiectul include realizarea unui pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 493+432, în lungime de 370 m (3.765 tone), cu 5 deschideri, pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 494+913, în lungime de 420 m (4.165 tone), cu 6 deschideri, pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 497+140, în lungime de 470 m (4.567 tone), cu 7 deschideri și pasaj superior Gurasada, în lungime de 375 m, cu 14 deschideri cu grinzi din beton precomprimat și o deschidere central metalică de 648 tone care supratraversează Magistrala la km 506+217 (vechiului pasaj de pe DN 7 peste CF, în zona Gothatea, în curs de demolare).
Tot aici e inclusă linia CF 214, variantă nouă de traseu spre Hunedoara, cu linie simplă de cale ferată în lungime de 3.031 ml.
Obiectivele contractului privind modernizarea tronsonului feroviar Gurasada-Simeria
- modernizarea a 40,83 km de infrastructură și suprastructură feroviară (linie dublă);
- sectoare noi de linie simplă: lini 214 spre Hunedoara (3.031 ml), linia 227 spre Brad (1.621 ml) și linia 216 spre Lugoj (3.500 ml);
- lucrări civile în 9 stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire);
- modernizarea a 7 treceri la nivel;
- 17 poduri noi (dintre care 3 peste râul Mureș, cu deschideri între 50 și 110 m lungime);
- 27 de podețe din elemente prefabricate;
- 4 pasaje superioare (Deva, Mintia, Ilia, Gurasada);
- 3 pasaje inferioare (Săulești și Ilia);
- lucrări de electrificare și energoalimentare;
- lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R).
Constructorul selectat este asocierea FCC – Webuild – Convensa tronson 3, iar valoarea lucrărilor este de 3,1 miliarde lei, fără TVA. După modernizare, trenurile vor circula cu viteza de 120 km/oră (marfă) și 160 km/oră (călători).
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail