Slide


PARTENERI:

FOTO Nicolae Ciucă în gară, nemulțumit de starea infrastructurii pe Regionala Cluj

By

Premierul Nicolae Ciucă a vizitat vineri stația CF Câmpulung la Tisa, prilej cu care și-a exprimat nemulțumirea în legătură cu starea infrastructurii feroviare pe raza Regionalei Cluj.

Nicolae Ciucă în gară

”(…) Am vizitat o stație CF care are o linie de cale ferată cu ecartament larg și care, de 15 ani, nu a mai fost folosită. În actualul context, s-a reușit ca, de asemenea, printr-un efort al autorităților locale și al Companiei Naționale de Căi Ferate, să se reușească repunerea în funcțiune, urmând ca în perioada 1 decembrie-15 decembrie să se finalizeze și să poată să fie reluat traficul de călători și traficul de marfă pe această linie. Este o linie de cale ferată care va asigura legătura între România și Ucraina și este foarte benefică, atât în ceea ce privește continuarea activităților bilaterale, a schimburilor economice la nivel regional, dar și la nivel național, în demersul  pe care îl facem pentru sprijinul autorităților ucrainene, în actualul context în care trebuie să facă față agresiunii forțelor armate ale Federației Ruse”, a declarat Nicolae Ciucă în gară la Câmpulung la Tisa, potrivit site-ului Guvernului.

Nicolae Ciucă în gară, însoțit de Irinel Scrioșteanu. Problema de la Regionala Cluj

Prim-ministrul a fost însoțit la vizita sa în stația CF din nordul țării de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu.

Nicolae Ciucă a fost întrebat de unul dintre reporterii prezenți la conferința de presă cum se va face în continuare călătoria cu trenul de la Câmpulung la Tisa, în condițiile în care mai există doar două trenuri pe zi între Sighetu Marmației și Cluj-Napoca.

„Din ce am înțeles de la vizita pe care am efectuat-o la stația de căi ferate, rezultă foarte clar o problemă de infrastructură la nivelul căilor ferate pe această regională. Se poate intra până la Câmpulung, la Tisa, cu un tonaj de 1.500 de tone, dacă nu mă înșel, ulterior urmând să se diminueze tonajul la 500 de tone pentru a putea să fie folosite liniile de cale ferată din interiorul țării, ceea ce nu este tocmai ceea ce ne trebuie în acest moment. Motiv pentru care, împreună cu reprezentanții Ministerului Transporturilor, va trebui să se revadă și să se reprioritizeze tot ceea ce înseamnă conexiunea și transportul pe calea ferată în regiune, ținând cont de intențiile și de obiectivele pe care ni le-am propus la nivel național. Nu pot să vă spun că se va întâmpla chestiunea aceasta, începând de la luna decembrie sau de la luna ianuarie”, a răspuns premierul.

Punctul feroviar de frontieră Câmpulung la Tisa s-a redeschis după 15 ani

Regionala Cluj a CNCF CFR SA a redeschis marți, 15 noiembrie, punctul feroviar de frontieră Câmpulung la Tisa, pentru reluarea circulației feroviare la granița cu Ucraina, pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR), așa cum a anunțat Club Feroviar.

Ultimul tren de călători între Ucraina și România, prin cele două puncte de frontieră – Teresva (UZ), respectiv Câmpulung la Tisa (CFR) – a circulat pe 17 octombrie 2007. Atunci, în urma controlului vamal, au fost descoperite mai multe cartușe de țigări de contrabandă ascunse printre scaunele trenului. Vameşii români din Câmpulung la Tisa au vrut inţial să confişte trenul venit din Ucraina, însă, după cinci ore de cercetări l-au lăsat să se întoarcă peste graniţă. Era singurul tren de călători care ajungea în această gară. „De atunci, din ziua aia, nu a mai venit niciodată trenul”, spunea în urmă cu trei ani Ludovic Fekete, primarul comunei Câmpulung la Tisa.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share