Trei pasaje de legătură la metrou Eroilor, între stația de pe magistralele 1 și 3 și cea de pe Magistrala 5, au fost puse în funcțiune miercuri dimineață. În vara lui 2021, conducerea Metrorex promitea că lucrarea va fi gata până la sfârșitul acelui an.
Metrorex a anunțat în cursul dimineții că începând de azi, 15 martie 2023, sunt date în folosință pentru călători pasajele de legătură în corespondență directă între stațiile Eroilor 1 și Eroilor 2.
Lucrările de adaptare a stației Eroilor 1 fac parte din proiectul ”Magistrala 5 de metrou: Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiței”. Pasajele deservesc cele două peroane ale stației de metrou Eroilor 1, realizând o legătură între Magistrala 1, Magistrala 3 și Magistrala 5.
Pasaje de legătură la metrou Eroilor, dotate cu lift și scări rulante
Lucrarea inaugurată miercuri este alcătuită dintr-un pasaj longitudinal cu lățimea de 7,80 m și lungimea de aproximativ 120 m, ce face legătura cu accesurile existente ale stației Eroilor 1, și două pasaje transversale de 7,80 m lățime, respectiv 5,00 m lățime, și 40 m lungime ce comunică cu pasajul longitudinal și realizează transferul călătorilor dinspre și către stația Eroilor 2. Cele două pasaje transversale au în componența lor 12 scări rulante (câte șase pentru fiecare pasaj) și un lift interior.
Pentru realizarea pasajelor de legătură, peronul stației Eroilor 1 pentru direcțiile Dristor 2 (Magistrala 1) și Preciziei (Magistrala 3) a fost lărgit de la cinci la zece metri. Pentru distribuția fluxurilor de călători de la nivelul peronului la vestibul, peronul extins dispune de o scară rulantă și o scară fixă într-un capăt (către Opera Națională) și de o scară fixă și lift interior în celălalt capăt (către Spitalul Universitar de Urgență).
Prin darea în folosință a lucrării, stația Eroilor 1 va asigura accesul persoanelor cu deficiențe locomotorii pentru utilizarea rețelei de metrou pe magistralele 1, 3 și 5.
Lucrările aveau ca termen de finalizare trimestrul IV al anului 2021
Toate bune și frumoase, numai că inaugurarea anunțată azi ar fi trebuit să aibă loc în urmă cu un an și trei luni.
Cel puțin așa promitea conducerea Metrorex în vara anului 2021, după cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă: ”Lucrările în curs de execuție la Linia 2 din stația Eroilor 1 sunt lucrări de finisaje și instalații complexe și sunt realizate de Asocierea Astaldi S.p.A.– FCC Construccion S.A.– UTI GRUP S.A.– Activ Group Management S.R.L., cu termen de finalizare trimestrul IV 2021”.
Club Feroviar a solicitat oficial în această dimineață conducerii Metrorex o explicație privind cauzele care au dus la întârzierea punerii în funcțiune a acestui obiectiv de investiții. Până la ora publicării acestui articol, nu am primit niciun răspuns. Atunci când va sosi răspunsul, îl vom insera în articol.
Magistrala 5 de metrou, inaugurată și ea cu o întârziere de șase ani
Faptul că trei pasaje de legătură au fost inaugurate cu o întârziere de un an și trei luni nu pare însă atât de grav ca întârzierea de șase ani cu care a fost pusă în funcțiune Magistrala 5 a metroului bucureștean. Și aici a lucrat aceeași asociere condusă de Astaldi, companie italiană rebotezată între timp WeBuild.
Magistrala de metrou M5 Drumul Taberei, Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv racordul cu Valea Ialomiţei, a fost pusă în funcţiune pe 15 septembrie 2020, printr-o ceremonie la care a participat inclusiv președintele Klaus Iohannis, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.
Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi depoul Valea Ialomiţei, a fost finanţată din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007-2013, Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Lucrările la acest proiect de investiţii au început în noiembrie 2011, iar valoarea proiectului, aprobat prin HG nr. 374/2019, este de circa 3,2 miliarde lei. Valoarea eligibilă a proiectului este de circa 2,3 miliarde lei, din care contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune (în cuantum de 85% din valoarea eligibilă a proiectului) este de aproximativ 2 miliarde de lei.
În 2011, la începerea lucrărilor, în dreptul viitoarelor stații au fost amplasate panouri cu anunțul ”În trei ani aici va fi stația ta de metrou”. S-a întâmplat abia după nouă ani, din varii motive, cel principal fiind că fostul premier Victor Ponta (PSD) a tăiat finanțarea.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail