Site logo
24 iunie 2022

Regionala Timișoara a CFR SA a predat vineri amplasamentul pentru modernizarea gării Timișoara Nord, care era blocată de pe vremea când ministru al Transporturilor era Gheorghe Dobre.

modernizarea gării Timișoara Nord

modernizarea gării Timișoara Nord

Principalele lucrări care se vor executa, la cele șase corpuri de clădire, sunt: consolidarea elementelor structurale, afectate de degradări, noi finisaje la fațadele clădirii, intervenţii la acoperişuri, reabilitarea termică a clădirii, montarea de panouri fotovoltaice cu puterea de 50 Kw, instalații de climatizare și un nou sistem paratrăznet, a anunțat CFR SA.

Se vor face inclusiv lucrări de reparații în tunelul pietonal, care va dispune și de sistem de supraveghere video, iluminat de tip LED, dar şi un sistem audio nou. De asemenea, se va reface piațeta din fața gării.

Obiectivele generale ale investiției sunt:

  • lucrări de consolidare a elementelor structurale;
  • lucrări de intervenții la fațade și acoperișuri;
  • lucrări de reparații la platforme și la sistemul de iluminat;
  • lucrări la peronul 1 – îmbrăcarea stâlpilor copertinei şi a soclului cu piatră naturală, refacerea intradosului copertinei, refacerea sistemului de iluminat cu lămpi tip LED;
  • lucrări la tunelul pietonal care asigură accesul la peronul 1, din Piața Gării (montare pardoseli din granit, sistem de supraveghere, detecție, semnalizare şi avertizare PSI, sistem de iluminat cu corpuri de tip LED și sistem audio);
  • amenajarea unei fârtâni arteziene în Piaţa Gării, refacerea pavimentului piaţetei cu dale de granit, montare bancuţe tip agreement, sistem de iluminat cu stâlpi ornamentali; sistem de supraveghere video, plantarea de arbori ornamentali și montare de rastele pentru biciclete;
  • montarea unei instalaţii centralizate de climatizare;
  • montarea de panouri fotovoltaice pe corpurile C1.

Finanțarea este asigurată din surse proprii ale CFR SA, iar valoarea estimată este de 17,6 milioane de lei fără TVA. Termenul de execuție este de un an și jumătate. Constructor este Asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL.

Gheorghe Dobre a semnat primul contract pentru modernizarea gării Timișoara Nord

Prima tentativă de modernizare a Gării de Nord din Timișoara a început în 2005, pe vremea când ministru al Transporturilor era Gheorghe Dobre, de formație ceferist și cel care a dat drumul trenurilor cu mineri spre București în iunie 1990.

În acel an, firma israeliană Poldmir Construction Ltd a obținut autorizația de construcție. Lucrările, în valoare de 9,2 milioane de euro, vizau galeriile comerciale din stație, sălile de așteptare și peroanele, adică o suprafață construită de aproximativ 3.300 mp. Șantierul ar fi trebuit să se încheie, potrivit contractului, la mijlocul anului 2007, ceea ce nu s-a întâmplat, iar constructorii israelieni au justificat întârzierile prin faptul că firma de consultanță nu le confirma lucrările.

Trei ani mai târziu, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, a anunțat rezilierea contractului.

CITEȘTE și Modernizarea gării Timișoara Nord, blocată de la Gheorghe Dobre la Sorin Grindeanu

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share