Site logo
28 octombrie 2022

Autoritățile statului nu s-au lăsat intimidate de atacurile furibunde ale fostei primărițe Gabriela Firea, așa că tramvaiele noi de la Astra Vagoane Călători Arad vor circula pe linia 41 în maximum două săptămâni. Noaptea trecută au fost făcute din nou teste, pe care vehiculul produs în vestul țării le-a trecut cu brio.

tramvaiele noi de la Astra Terminalul Multimodal Pantelimon Noul tramvai Imperio pentru București
Adrian Criț, directorul general al STB

Primele zece tramvaie noi cumpărate şi livrate deja de la Arad vor intra în circulaţie pe linia 41 în prima jumătate a lunii viitoare, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti, Adrian Criţ.

„În maximum două săptămâni se va semna procesul verbal de recepție a tramvaielor și apoi vor putea intra în circulație cu călători. Ele vor circula pe linia lui 41, alternativ cu tramvaiele V3A existente. Parcul de pe linia lui 41 este în acest moment de 30 de tramvaie V3A”, a spus Criț. El a explicat că există toate documentele care să ateste că aceste tramvaie sunt conforme și păstrează caracteristicile celor omologate.

Tramvaiele noi de la Astra, teste complexe pe linia 41

tramvaiele noi de la Astra




tramvaiele noi de la Astra

În cursul nopții de joi spre vineri, la ora 23.00 un tramvai fabricat de Astra Vagoane Călători a ieșit din depoul Alexandria și a fost dus pe linia 41, unde au fost făcute teste.

La această operațiune au participat membri ai Comisiei de recepție din cadrul Primăriei Municipiului București și specialiști de la uzina arădeană de material rulant. La Pasajul Lujerului a fost făcut un test de plecare din pantă cu un singur boghiu de tracțiune, celălalt fiind izolat. Surse din rândul participanților la teste au declarat pentru Club Feroviar că tramvaiul s-a comportat excelent la acest test. Un test similar, de plecare din pantă, va fi făcut în perioada următoare și pe strada Berzei din centrul Capitalei, unde este cea mai abruptă pantă din oraș, a mai spus Adrian Criț.

Revenind la operațiunea de noaptea trecută, în zona Pasajului Grant-Strada Turda a fost făcut și un test de viteză, de care tramvaiul a trecut cu brio. De asemenea, vehiculul s-a comportat exemplar și în curbele strânse de la capătul de linie de la Piața Presei Libere. Există însă posibilitatea ca starea căii de rulare să pună probleme, în viitor, circulației noilor tramvaie, dacă Municipalitatea nu va investi în modernizări masive.

Gabriela Firea aruncă periodic cu noroi în Valer Blidar și Nicușor Dan

tramvaiele noi de la AstraDupă cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă, la începutul lunii în curs fostul primar general Gabriela Firea a lansat un atac furibund cu acuzații nefondate la adresa succesorului său, Nicușor Dan, și a companiei Astra Vagoane Călători Arad.

„Noile tramvaie nu circulă încă prin București pentru că producătorul a folosit alte piese față de cele prezentate în oferta câștigătoare. În plus, tramvaiul nu poate fi scos pe șine pentru că nu are certificat de omologare tocmai pentru că detalii tehnice importante sunt diferite de cele prezentate în licitație. Și totuși, primarul general face presiuni enorme asupra comisiei de recepție pentru a le accepta. Tramvaiele ajunse în probe la București au alte motoare, cu o putere mai mică, față de cele prezentate în oferta trimisă Primăriei Capitalei în timpul licitației. Mai exact, motorul nu dezvoltă 120 kW, ci doar 100 kW. Piesa are un alt producător și, evident, un alt preț, mai mare decât cel declarat la licitație. Un fleac! Aceeași problemă a fost constatată de specialiști în cazul boghiului și al sistemului de acționare. Aceste piese extrem de importante și costisitoare diferă față de cele prezentate în oferta câștigătoare. Întrebarea este dacă având aceste piese ar fi obținut același punctaj în timpul licitației”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Tocmai licitația la care face referire o ”macină” pe fosta primăriță. Asta pentru că ea a făcut tot posibilul ca procedura de achiziție să aibă drept câștigătoare firma turcească Durmazlar, în dauna producătorului român. Ba chiar, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat câștig de cauză Astra Vagoane Călători, Gabriela Firea, nu turcii, a făcut întâmpinare la Curtea de Apel București. A pierdut, însă nu se poate împăca cu eșecul, așa că periodic lansează acuzații nefondate la adresa uzinei arădene, controlate de industriașul român Valer Blidar. Așa cum nu se poate împăca nici cu gândul că a pierdut fotoliul de primar general, drept pentru care aruncă cu noroi în succesorul său, Nicușor Dan.

Nicolae Ciucă a lăudat Astra Vagoane Călători

Nicolae Ciucă la Astra VagoaneVinerea trecută, premierul Nicolae Ciucă a vizitat uzina Astra Vagoane Călători, prilej cu care a contrazis-o pe Gabriela Firea. Șeful Executivului a spus că tramvaiele produse la Arad sunt ”moderne și eficiente”, așa cum a scris atunci Club Feroviar.

„La bugetul de stat am alocat fonduri pentru investiții și vom continua să alocăm, am preluat un buget pentru cercetare care nu este tocmai cel mai potrivit pentru nivelul de ambiție pe care ni-l propunem, gândim ca, pentru bugetul pe anul viitor, să mărim substanțial bugetul pentru cercetare, să facem în așa fel încât să conectăm cât mai bine producătorii noștri cu cercetarea și inovarea românească. Toate aceste realizări ale domeniului cercetării și dezvoltării nu trebuie să rămână pe o hârtie, într-un dosar și acela uitat pentru multă vreme într-un dulap. Sper ca și bucureștenii, pentru că lucrați la tramvaiele care urmează să fie livrate Capitalei, în foarte scurt timp să se bucure de aceste mijloace de transport moderne, eficiente și să produceți cât mai multe, atât pentru noi, cât și pentru planurile noastre de export”, a spus prim-ministrul.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share