Site logo
FOTO Se instalează ”cârtițele” pentru tunelul feroviar Homorod de pe Brașov-Sighișoara
4 septembrie 2024
tunelul feroviar Homorodtunelul feroviar Homorod

Constructorul elen Aktor a instalat TBM-urile pentru tunelul feroviar Homorod de pe viitoarea cale ferată modernizată Brașov-Sighișoara.


tunelul feroviar Homorod

”Instalarea TBM-urilor 3 și 4 pentru lucrările la al doilea tunel cu dublu fir pe sectorul magistralei feroviare în curs de modernizare Brașov-Sighișoara se apropie de finalizarea instalării înainte de lansarea frontului de săpare. Tunelurile săpate independent în paralel vor avea o lungime de cca 5 km și sunt denumite generic Homorod. Lansarea lucrărilor se va face cu un scurt decalaj față de data anunțată în martie la lansarea tunelurilor Ormeniș”, a scris pe pagina sa de Facebook Ionuț Săvoiu, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor responsabil cu coordonarea sectorului feroviar.



Lucrările la tunelul Ormeniș au început în martie

Pe 29 mai, compania Aktor a pornit cel de-al doilea TBM pentru tunelul Ormeniș, denumit Varvara, care va fora în paralel cu primul, Eleni, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Tunelurile gemene de la Ormeniș sunt forate în dealul de lângă Racoș, pe traseul viitoarei căi ferate Brașov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunăre, secțiunea Brașov-Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața-Cața. Varvara (numită după Sf. Varvara, protectoarea minerilor) va săpa alături de Eleni, primul utilaj TBM care a pornit pe 5 martie 2024.

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Arcada Company Galați. Cele două TBM-uri vor fora tunelurile gemene Ormeniș, cu o lungime de 6,9 km fiecare, între Racoș și Ormeniș, pe segmentul sudic al tronsonului de cale ferată care va străpunge dealurile din zonă.

A doua pereche de tuneluri, denumită Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, va fi forată între Racoș și Homorod. Tunelurile vor fi conectate prin 13 galerii de legătură, cu o lungime totală de 601 de metri pentru tunelul Ormeniș, respectiv 10 galerii de legătură, cu o lungime totală de 417 metri pentru tunelul Homorod. În total, vor fi 24 km de tuneluri pe acest tronson de cale ferată.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share