Compania Alstom a finalizat cu succes testele dinamice pentru sistemul de semnalizare ETCS Nivel 2 pe Simeria-Sighișoara.
Într-o postare pe contul de Linkedin, Alstom semnalează faptul că proiectul Simeria-Sighișoara, cel mai mare proiect de semnalizări în execuție în România, cu 170 km de cale ferată dublă și 17 stații, marchează un moment important: echipa Alstom a încheiat testele dinamice cu sistemul modern de semnalizări ETCS Nivelul 2. În ultimele șase luni, inginerii Alstom au realizat 2.600 de teste dinamice cu ETCS, la bordul trenului Coradia Polyvalent special echipat de Alstom ca tren laborator pentru liniile reabilitate.
Se impune aici precizarea că este vorba de trenul care poate circula atât pe liniile electrificate, cât și pe cele neelectrificate care a ajuns în România în 2016 în baza unui contract semnat de CFR SA cu Alstom, în consorțiu cu Alcatel Lucent Romania și Pas 97 Impex, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. A nu se confunda deci cu rama electrică Alstom Coradia Stream care a ajuns în România la finele anului trecut, în baza contractului cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară și care se află acum în teste.
Spre finalul anului, sistemul ETCS va fi funcțional pe peste 200 km
Revenind la informația momentului, adesea testele au fost făcute pe timp de noapte, pentru a permite desfășurarea normală a traficului pe timp de zi. Testele dinamice verifică modul de funcționare a sistemului ETCS atât în condiții optime, cât mai ales în diverse scenarii în modul degradat, cum ar fi în cazul unei treceri la nivel defecte.
Sistemul ETCS (European Train Control System) este în curs de instalare și testare pe Coridorul feroviar paneuropean Rin-Dunăre, între Curtici și Brașov, pentru un trafic feroviar mai sigur și mai eficient.
Recent, trenul-laborator Coradia Polyvalent al Alstom a demonstrat utilitatea si capabilitatea sistemului ETCS pe linie convențională reabilitată, atât pe secțiunea Arad-Glogovăț- Bârzava, cât și pe secțiunea Simeria-Sighișoara, unde a circulat în mod ETCS cu 160 km/oră și s-au demonstrat tranzițiile între ETCS și Sistemul național de protecție INDUSI, într-un mod sigur și continuu.
“Această demonstrație a confirmat faptul că sistemul ETCS instalat de Alstom se va putea deja utiliza în condiții de operare comercială spre finalul anului 2024, pe jumătate din cei aproximativ 450 de km între punctul de frontieră Curtici și Brașov”, a explicat Laurențiu Ivan, director de Dezvoltare la Alstom,
În proiectul Simeria-Sighișoara, compania Alstom este responsabilă pentru toate lucrările de semnalizări, inclusiv ERTMS (ETCS) Nivelul 2, GSM-R, sistemul de management al traficului (Iconis), centralizare electronică, sisteme de informare a pasagerilor etc.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail