Site logo
10 decembrie 2022

La primele ore ale dimineții de sâmbătă 10 decembrie, tramvaiele Astra Imperio și-au început cursele în București pe linia 41. Numărul insuficient a determinat conducerea STB să completeze parcul liniei cu tramvaie mai vechi modernizate în uzina proprie.





Evenimentul a fost marcat la ora 10.00 de o conferință de presă susținută de primarul general Nicușor Dan, viceprimarul Stelian Bujduveanu și directorul general STB, Adrian Criț. Din partea producătorului Astra au fost prezenți Valer Blidar, acționarul companiei, și Vasile Diaconescu, director general.

Tramvaiele sunt primele noi care intră în parcul STB după ultimele achiziții făcute în anii 70, a spus Nicușor Dan. El a informat că a mai fost depusă o cerere de finanțare pentru alte 44 de tramvaie, însă aici are loc o competiție cu alte administrații locale. Pe lângă cele 20 de tramvaie noi, pe linia 41 vor circula și tramvaie modernizate V3A cu podea parțial coborâtă.

Bucureștiul are nevoie de 400 de tramvaie din care 100 sunt contractate cu Astra, 100 vor fi licitate în curând (există o aprobare a Consiliului General) iar altele vor fi modernizate după cum se intâmplă în multe capitale europene. Potrivit viceprimarului Bujduveanu, modernizările vor include schimbări ale scaunelor, montajul instalațiilor de aer condiționat, dar nu numai.

Tramvaiele Astra Imperio și-au început cursele. Altele vor veni

Până acum investițiile Primăriei Generale în zona de transport cu tramvaiul includ actuala achiziție de tramvaie (100 de tramvaie a două milioane euro bucata) și 500 de milioane euro în modernizări de linii. În Sistemul Public de Achiziții se găsesc publicate anunțuri pentru modernizarea unei părți considerabile din rețeaua de tramvaie a Capitalei. Tramvaiele vor veni în ritm de unul pe zi, iar contractul se va încheia în 2024. Timp de cinci ani mentenanța va fi asigurată de Astra Vagoane Călători.

Învârtelile fostului primar general costă bugetul Bucureștiului 10 milioane de euro

Din cauza modului defectuos în care fostul primar Gabriela Firea a condus licitația, a fost aplicată o corecție de 5% la fondurile europene acordate achiziției de tramvaie, deci o sumă de 10 milioane euro, a spus Nicușor Dan.

Primarul general a făcut și declarații legate de cele spuse vineri de premierul Nicolae Ciucă la adresa sa.

„Propun ca, până la sfârşitul lunii ianuarie, organizaţia PNL Bucureşti să gândească un plan în zece puncte pe care să-l dea primarului general cu termene precise de implementare în prima jumătate a anului viitor. (…) În funcţie de realizări, vom decide în ce măsură vom dori sau nu să-l mai sprijinim în Consiliul General”, a explicat Ciucă, la şedinţa Comitetului de Coordonare al PNL Sector 3, în care urmează să fie aleasă conducerea acestei filiale.

El a susţinut că, în prezent, Bucureştiul este „un oraş blocat, confruntat cu lipsa de perspectivă, cu management cu probleme şi cu o foarte complicată constelaţie de conflicte politice”.

„Va trebui să formulăm un răspuns mai clar în ceea ce priveşte administraţia Capitalei. Vă mărturisesc, cel puţin până acum, nu înţeleg întru totul poziţia PNL în Bucureşti. Suntem la Putere sau suntem în Opoziţie? La sectoare, în funcţie de personalitatea primarilor, lucrurile sunt şi ele diferite şi confuze. Toată lumea este de acord că trebuie să câştigăm Bucureştiul la alegerile următoare. Eu aş vrea să aşez în faţa dumneavoastră o altă întrebare la care vă îndemn să reflectaţi: pentru ce vrem noi să câştigăm Bucureştiul? Un municipiu cu electorat preponderent liberal are nevoie de conducere liberală şi sunt convins că suntem cu toţii de acord cu acest lucru, dar la fel de bine sunt convins că şi dumneavoastră gândiţi că nu vom putea câştiga din nou Bucureştiul mergând doar pe ideea că dreapta trebuie să conducă. Vom putea câştiga doar dacă vom arăta că avem o viziune, un proiect pentru această capitală europeană”, a transmis Nicolae Ciucă.

„În ceea ce privește discuția cu conducerea centrală a PNL o aștept, vreau să discutăm de buget, despre cum se împarte bugetul între Primăria generală și cele de Sector”, a declarat primarul general.

Potrivit explicațiilor date de acesta publicației Club Feroviar, din 12 miliarde lei bugete anuale ce revin Bucureștiului, Primăriei Generale îi revin cinci miliarde de lei, iar sectoarelor șapte miliarde de lei, deși Primăria generală are sarcinci mai mari, precum termoficarea, rețeaua de transport etc. Dacă un capitol de 10 miliarde se împarte în părți egale între Primăria Generală și cele de sectoare, ultimele mai au acces la fonduri de două miliarde lei provenite din cote defalcate pe TVA.

Nu în ultimul rând, Nicușor Dan a reiterat faptul că procedurile de recepție au fost parcurse cu brio de producător. Fără omologare valabilă, comisia de recepție nu ar fi semnat documentele necesare intrării tramvaielor în circulație, a spus el.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share