Slide Slide Slide


PARTENERI:

GALERIE FOTO A început montarea liniilor de tramvai la Terminalul Granitul din Pantelimon

By
tramvai la Terminalul Granitul

A început montarea liniilor de tramvai la Terminalul Granitul din Pantelimon, care ar fi trebuit să fie finalizat în urmă cu șase ani de zile.

tramvai la Terminalul Granitul

tramvai la Terminalul Granitul

”Construcția Terminalului Granitul evoluează într-un ritm bun. Recent, s-au montat liniile de tramvai în zona capătului provizoriu şi se pregătește montarea unor noi porțiuni de linie în zona terminalului. În ceea ce privește structura parcării, se observă deja finalizarea structurii verticale și un început pentru cea orizontală. Dacă acest ritm se menține în continuare, am putea asista la inaugurarea acestui obiectiv de infrastructură până la finalul anului și implicit, la revenirea la normal a traseelor de transport din zonă”, se arată într-o postare pe Facebook a Asociației Metrou Ușor.

Mai multe imagini de la fața locului puteți vedea AICI.

Liniile de tramvai la Terminalul Granitul ar fi trebuit montate din 2014

Inițial, termenul de finalizare a lucrării era anul 2014. Din 2017, de când a fost reluată circulația tramvaielor pe Șoseaua Pantelimon, aici sunt folosite doar tramvaie cu dublă cabină, iar la Granitul (Cora Pantelimon) vatmanul se mută dintr-un capăt în altul al vehiculului. Tramvaiele cu dublă comandă au fost retrase atunci de pe linia 5, unde circulau tocmai pentru că nici la capătul de linie de la Aeroportul Băneasa nu există buclă de întoarcere.

Lucrările sunt executate de un consorțiu format din TIAB SA, Tehnologica Radion și VIA proiect, pe baza unui nou contract semnat cu Primăria Capitalei la finele lunii iulie 2019, în valoare de 21 milioane de euro. Contractul pentru parcarea de la Cora Pantelimon și bucla de întoarcere a tramvaielor a fost semnat cu exact aceeași asociere care ar fi trebuit să finalizeze lucrările pe 10 august 2014, conform panoului de identificare a investiției care era prezent pe șantier. Între timp însă, el a fost înlocuit cu un nou panou, care menționează noul termen de finalizare a lucrărilor.

Lucrările nu au fost gata în 2014 pentru că în acel an Tehnologica Radion a intrat în insolvență. Apoi, în august 2014, patronul companiei, Teodor Berna, a fost arestat preventiv într-un dosar de spălare de bani și evaziune fiscală cu un prejudiciu, potrivit procurorilor, în valoare de 100 milioane de euro. După acest episod, lucrările pe Șoseaua Pantelimon s-au oprit definitiv.

Din toamnă, tramvaiele 14 și 46 ar putea reveni pe traseul de bază

Odată ce va fi gata noua buclă de întoarcere de la Cora Pantelimon, liniile 14 și 46, care acum circulă deviat, pe Bulevardul Chișinău și Bulevardul Basarabia, până la terminalul de la Republica, vor reveni pe traseul de bază.

Pe ruta deviată, calea de rulare a tramvaielor este într-o stare avansată de degradare, ceea ce a provocat, în urmă cu câteva luni, și o deraiere în intersecția de la Diham. Acum, tramvaiele din Pantelimon ale liniei 55 au un interval de succedare de 10 până la 15 minute.

Parcarea de la Pantelimon va fi a doua de tip park&ride din Bucureşti, după cea de la Străuleşti, inaugurată de Metrorex în noiembrie 2018 și care stă mai mult goală.

CITEȘTE și GALERIE FOTO Parcarea Metrorex de la Străulești, ”sabotată” de Poliția Locală Sector 1

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share