Site logo
19 iunie 2022
Cu ocazia vizitei de lucru în estul Ungariei, șeful misiunii diplomatice și consilierul economic din cadrul ambasadei au vizitat filiala din Debrecen a grupului de companii Grampet SA.






Vizita a fost semnalată pe pagina de socializare a Ambasadei României în Ungaria.
Prezent pe piața maghiară de peste 20 de ani, în domeniul feroviar (reparații vagoane marfă și transport marfă pe cale feroviară), compania reprezintă povestea uneia dintre cele mai de succes investiții românești în Ungaria. Grampet SA este cel mai mare operator feroviar privat din România, cu filiale în zece țări, având 7000 de angajați. (foto centru Gabriel Șopandă, ambasadorul român la Budapesta).
În februarie 2021, grupul GRAMPET a achiziționat terenul de 28 de hectare pe care se află fabrica Debrecen Vagongyár din Ungaria, cu prețul de 6,5 milioane de euro. Această investiție face parte din planul ambițios de 14 milioane de euro pe care Grupul Grampet vrea să îi investească în următorii cinci ani pentru dezvoltarea fabricii.

13 ani în Ungaria

 

„Anul acesta (2021 -n.red.) aniversăm 12 ani de când Debrecen Vagongyár s-a alăturat brandului românesc GRAMPET”, spunea Gruia Stoica, președintele și fondatorul grupului. „Am preluat un lider cu tradiţie pe piaţa reparatorie de material rulant din Europa şi ne-am asumat să îl creştem, ducând mai departe reputația maghiară în domeniu. În acest timp, divizia din țara vecină și-a dublat cifra de afaceri și a devenit profitabilă. Astăzi, activitățile noastre din Ungaria (transportatorul feroviar de marfă Train Hungary din Budapesta și uzina de vagoane din Debrecen) contribuie cu aproape 11,2% la cifra de afaceri pe care o raportăm anual la nivel de grup.”

Pe langă faptul că este liderul pieței maghiare de reparații și întreținere vagoane cisternă pentru transportul gazelor și derivatelor petroliere, peste 70% din cifra de afaceri a GRAMPET Debreceni Vagongyár este generată în prezent de contracte cu parteneri din vestul Europei. În fiecare an, uzina desfășoară activități generale de revizie, modernizare și reparație pentru aproape 2.000 de vagoane. În uzină lucrează aproximativ 400 de angajați, iar planurile de investiții pe termen mediu ar putea genera alte 100 de noi locuri de muncă.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share