Pentru prima oară de la preluarea mandatului, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a mers cu trenul, însă deplasarea a fost făcută tot către un obiectiv de infrastructură rutieră.
”Începem ziua cu o vizită la lucrările de reabilitare ale podurilor de pe A2 de la Cernavodă. Cel mai rapid (150 km/h) și confortabil mijloc de transport pe această relație: trenul IR 1581. În această vară, vom avea 12 perechi de trenuri InterRegio de la CFR Călători pe relația București-Constanța (“Trenurile Soarelui”) la care se adaugă încă 7 perechi de trenuri de la operatorii privați Softrans, Regio Călători, Transferoviar Călători și Astra Trans Carpatic. Timpul de parcurs este de 2 ore, pentru cea mai rapidă pereche. Știm că sunt multe de făcut pentru calea ferată, restanțe de zeci de ani. Dar pe anumite relații, trenul chiar reprezintă ACUM o alternativă decentă, rapidă și ecologică. Vă încurajez să mergeți la mare cu trenul în vara aceasta!”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
CITEȘTE și Trenurile Soarelui 2021, LISTA completă. Cum ajungem în sudul litoralului
Cătălin Drulă a mers cu trenul. Ce au făcut predecesorii lui
Dar să vedem câți miniștri ai Transporturilor din ultimii 31 de ani au mers cu trenul. Primii doi miniştri de după 1989, Corneliu Burada şi Doru Pană, erau ceferişti, aşa că au mers cu trenul. După ei a venit marinarul Traian Băsescu, care a utilizat şi el destul de frecvent transportul feroviar.
În fotoliul de ministru al Transporturilor s-au instalat ulterior, pe vremea guvernării Văcăroiu, alţi doi ceferişti, Paul Teodoru şi Aurel Novac, care şi ei mergeau cu trenul.
În 1996, a revenit Traian Băsescu la minister, care a continuat să meargă cu trenul, alături de jurnalişti, în deplasări. Pentru două luni, în 1998, când Traian Băsescu era în scandal cu Victor Ciorbea, la conducerea ministerului s-a aflat liberalul Anton Ionescu, care nu a apucat să pună piciorul în tren. Pentru câteva luni, după ce Traian Băsescu a fost ales primar al Bucureştiului, funcţia a fost asigurată de Anca Boagiu, care nu prea a avut timp sau dispoziție să se plimbe cu trenul.
Lui Miron Mitrea îi plăcea cu Săgeata Albastră
Şi cel care i-a succedat în funcţie pentru următorii patru ani, Miron Mitrea, mergea cu trenul, mai ales că era mândru de noile automotoare Siemens Desiro (cunoscute ca ”Săgeata Albastră”) pe care le cumpărase.
În 2004, la conducerea ministerului a venit un alt ceferist, Gheorghe Dobre. Nu a stat mult la conducerea ministerului, pentru că a fost înlocuit cu Radu Berceanu, care nu a mers cu trenul.
Între cele două mandate ale lui Radu Berceanu, ministru al Transporturilor a fost Ludovic Orban. Liberalul a mers cu trenul, în mai multe deplasări prin țară, inclusiv pe centura feroviară a Bucureștiului și la inelul feroviar de la Făurei.
După al doilea mandat al lui Berceanu, la minister a revenit Anca Boagiu. Ea a mers o singură dată cu trenul, când a vrut să muşamalizeze defectarea sistemului de frânare al unui automotor Siemens Desiro. Următorii deținători ai portofoliului, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi, nu au utilizat modul de transport feroviar. Nici următorul ministru, liberalul Relu Fenechiu, nu a fost pasager pe calea ferată.
După interimatul lui Victor Ponta, care nici el nu a pus piciorul în tren, ministru a devenit Ramona Mănescu, și ea ”certată” cu transportul pe șine.
Apoi, Dan Şova nu numai că nu a mers cu trenul, ci ura din răsputeri calea ferată şi voia să închidă 40% din reţea, minţind că aşa i s-a cerut de la Bruxelles, idee susţinută şi de succesorul său, Ioan Rus. Nici Rus nu a fost văzut urcându-se într-un tren pe vremea când era ministru al Transporturilor.
Același lucru se poate spune și despre succesorul său, pesedistul Iulian Matache, care a avut un mandat scurt. Apoi a venit Dan Costescu, actualul director general al CFR Călători, care este ceferist. Sorin Buşe a reluat proiectul lansat de Ludovic Orban privind introducerea de trenuri pe centura feroviară a Bucureştiului şi a lansat proiectul trenului de aeroport, prilej cu care s-a plimbat cu trenul împreună cu jurnaliștii.
Răzvan Cuc, Felix Stroe și Lucian Bode au mers cu trenul
După el a urmat Răzvan Cuc. În acest prim mandat, el a mers cu trenul, atunci când a fost reluată circulația feroviară pe rutele Grădiştea-Giurgiu şi Ilva Mică–Rodna Veche. I-a urmat constănțeanul Felix Stroe, care, în ciuda mandatului scurt, a folosit intens trenul, ceea ce nu se poate spune despre ceilalți doi pesediști care au venit după el – Lucian Șova și Rovana Plumb.
Apoi, la conducerea ministerului a revenit Răzvan Cuc. În acest al doilea mandat, el a mers o singură dată cu trenul, de la București la Constanța. În fine, liberalul Lucian Bode a mers cu trenul doar până la Aeroportul Otopeni. (A.B.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail