Site logo
GALERIE FOTO Cea mai nouă stație feroviară își schimbă denumirea. Acum e încuiată
14 octombrie 2021

Cea mai nouă stație feroviară din România, construită de la zero, cu dotări de secol 21, își va schimba denumirea, pentru a nu se crea confuzie în rândul călătorilor. Astfel, PO Aeroport, care acum e încuiată, se va numi PO Otopeni Nord, iar aici vor opri în curând 11 trenuri pe zi.

Vechea stație PO Aeroport de pe Magistrala 700 București-Urziceni, dată în folosință în 2009 pentru transbordarea auto către Aeroportul Internațional Henri Coandă, a fost demolată anul trecut.

linia ferată de Otopeni
Așa arăta vechiul PO Aeroport

Stația fusese inaugurată în timpul mandatului de ministru al Transporturilor al lui Radu Berceanu, în urma unei inițiative coordonate de Club Feroviar și Asociația Industriei Feroviare. Anii au trecut, iar în 2019 au început lucrările pentru dublarea liniei ferate Mogoșoaia-Balotești, proiect complementar celui de realizare a conexiunii feroviare directe între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă.

În cadrul procesului de dublare a liniei, vechiul punct de oprire a fost demolat și a fost construit unul nou, mult mai aproape de intersecția cu DN1. Și mult mai modern, dotat cu două scări rulante, un lift și, nu în ultimul rând, europeroane.

Stația este încuiată și supravegheată de un agent de pază

Cea mai nouă stație feroviară


Cea mai nouă stație feroviară

Cu toate acestea, din luna septembrie (de când s-a făcut recepția) și până acum aici nu a oprit niciun tren, iar stația este încuiată și supravegheată de un agent de pază.

Club Feroviar a întrebat oficial Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA care sunt cauzele acestei situații și când se va remedia ea. ”Realizarea conexiunii feroviare directe Bucureşti – AIHCB a determinat CFR SA să realizeze lucrări de dublare a liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești. În urma solicitării din aprilie 2020 a CFR SA, trenurile CFR Călători R 7031, R 7032, R 7033, R 7034, R 7035, R 7036, R 7037 și R 7038 nu au mai avut oprire în PO Aeroport. În aceste condiţii, ca urmare a avizărilor privind lucrările de lungă durată primite de la CFR S.A, pentru planul de mers de tren actual CFR Călători nu a inclus în trasele trenurilor de călători oprirea în punctul de oprire PO Aeroport. Până în prezent, CFR SA nu a notificat CFR Călători privind la redeschiderea PO Aeroport”, au răspuns oficialii operatorului feroviar de stat.

Într-adevăr, confirmă responsabilii Regionalei București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, chiar dacă recepția s-a făcut în luna septembrie, notificarea oficială nu s-a transmis încă, dar telegrama va fi trimisă azi sau mâine. ”Au mai fost niște chestiuni de rezolvat, iar totul s-a finalizat săptămâna trecută. Săptămâna aceasta trimitem telegrama la Călători (CFR Călători – n.red.). După această etapă, ei trebuie să decidă ce trenuri vor avea oprire aici”, au declarat aceștia pentru Club Feroviar.

Cea mai nouă stație feroviară se va numi Otopeni Nord

A fost luată și o decizie de ultimă oră în ceea ce privește denumirea noi stații. ”PO Aeroport își va schimba denumirea în PO Otopeni Nord, pentru a nu se crea confuzie în rândul călătorilor. Am notificat în acest sens autoritățile locale, care nu au avut obiecții, drept pentru care se pregătește o dispoziție a Direcției Trafic, iar în sistemul informatic se va introduce noua denumire”, au mai declarat pentru Club Feroviar oficialii Regionalei București a CFR SA.

Deja, pe peron a fost demontat indicatorul cu ”PO Aeroport” și montat cel cu noua denumire a stației feroviare – ”PO Otopeni Nord”.

La Otopeni Nord vor opri 11 trenuri

Oficialii CFR Călători au precizat, în răspunsul dat la solicitarea Club Feroviar, și ce trenuri ar putea opri în noua stație: ”În situația redeschiderii acestui punct de oprire, va fi analizată oportunitatea opririi trenurilor în planul de mers actual, pentru trenurile care circulă pe rutele București Nord – Urziceni și retur și București Nord – Slobozia Veche și retur (R 7031, R 7032, R 7033, R 7035, R 7036, R 7037 și R 7038, R 8121, R 8122, R 8123 și R 8124)”.

Dublarea liniei ferate Mogoșoaia-Balotești, investiție de peste 50 milioane de lei

Dublarea liniei Mogoșoaia-Balotești
Panou electronic de informare în stația Balotești

CFR SA a anunțat în aprilie 2019 că a semnat cu Porr Construct contractul pentru dublarea căii ferate Mogoșoaia – Balotești, care includea și construcția unui nou punct de oprire, la standarde europene.

Obiectivul de investiţii Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, pe o distanță de aproximativ opt kilometri, în valoare de 50,5 milioane de lei, a avut finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Trebuie precizat faptul faptul că proiectul reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată după 1989 pe reţeaua feroviară exclusiv din fonduri de la bugetul de stat.



Otopeniul va avea funcționale trei gări la standarde europene

trenurile de Aeroport bilete cu cardul în tren bilete la trenul de OtopeniOdată cu deschiderea PO Otopeni Nord, orașul Otopeni va avea nu mai puțin de trei stații feroviare.

Prima este stația Aeroport Henri Coandă. Legătura Aeroportului Otopeni cu Gara de Nord din Capitală este funcțională încă din dimineața zilei de 13 decembrie 2020, când aici au ajuns primele trenuri. Ea face parte din proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București. Acesta a prevăzut construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podețe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație de cale ferată, cu linie dublă, la Terminalul T1. Valoarea contractului semnat cu asocierea condusă de Arcada Company Galați a fost de 398,1 milioane de lei.

A doua stație feroviară din orașul Otopeni este PO Patinoar, dată în funcțiune pe 1 iunie 2021. Neinclusă în proiectul inițial, construcția ei a început ca o condiție pusă de miliardarul Ion Țiriac, proprietarul patinoarului Telekom Arena, pentru a renunța la contestarea în instanță a proiectului conexiunii feroviare. Ea este situată pe viaduct, la 6,5 metri înălțime, la distanțe egale între arena sportivă și DN1.



Cea mai nouă stație feroviară, utilă pentru 2.000 de locuitori

Primarul orașului Otopeni, Silviu Gheorghe, declara în urmă cu un an de zile pentru Club feroviar că este convins de utilitatea noii stații de cale ferată, redenumită între timp Otopeni Nord. ”Impactul ei va fi unul pozitiv, din discuțiile pe care le-am purtat cu locuitorii din cartierul Ferme. Ei și-ar putea lăsa mașinile în parcarea de la gară și să ajungă în 20 de minute cu trenul în Gara de Nord, iar de acolo să ia metroul pentru a ajunge unde au treabă în București”, a declarat edilul pentru Club Feroviar. În cartierul Ferme locuiesc aproximativ 2.000 de oameni, din cei 15.000 cât numără în total Otopeniul.

El preciza că noul punct de oprire le va fi util și celor care locuiesc dincolo de calea ferată, unde este un ansamblu rezidențial construit în pădure. De asemenea, de el vor putea beneficia și cei care stau de cealaltă parte a DN1, pe teritoriul comunei Corbeanca.

Totul depinde însă de cadența trenurilor. Dacă acestea vor fi rare, otopenarii nu vor renunța la mașinile personale.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share