Site logo
GALERIE FOTO David Saranga, ambasadorul Israelului cu mocănița pe Valea Vaserului
27 octombrie 2020
ambasadorul Israelului cu mocănița

O vizită în Maramureș a fost ocazia perfectă pentru ca ambasadorul Israelului la București, David Saranga, să facă o plimbare cu mocănița pe Valea Vaserului.

ambasadorul Israelului cu mocănița

ambasadorul Israelului cu mocănița


ambasadorul Israelului cu mocănița

”Birou într-un colț de rai. Dl Ambasador DavidSaranga s-a plimbat astăzi cu Mocănița, în care a avut loc și întâlnirea cu oficialii din județul Maramureș. Discuțiile au fost astfel însoțite de peisaje de munte superbe, în culori de toamnă”, se arată într-o postare pe contul de Twitter al Ambasadei Israelului în România, însoțită de fotografii de la fața locului și de hashtag-urile #Israel, #Romania și #tourism.

O altă postare, de această dată în limba engleză, a apărut pe contul de Twitter al ambasadorului David Saranga: ”Mulțumesc lui Ionel Bogdan, președintele Consiliului Județean Maramureș, primarului Vasile Coman și prefectului Nicolae-Silviu Ungur, pentru ospitalitatea dumneavoastră. În timpul vizitei mele de ieri la Vișeul de Sus, în frumosul Maramureș, România”.

Ambasadorul Israelului cu mocănița, împreună cu reprezentanții autorităților locale

Vizita la Vișeul de Sus a ambasadorului a fost semnatală și pe pagina de Facebook a Ambasadei Israelului la București: ”Salutări din Maramureș! Dl Ambasador David Saranga se află în vizită oficială în județul Maramureș. E.S. s-a întâlnit astăzi cu președintele CJ, dl Ionel Bogdan, și dl prefect Nicolae Ungur. Alături de ei, a fost prezent și primarul din Vișeul de Sus, dl Vasile Coman. Discuțiile s-au concentrat pe dezvoltarea relațiilor dintre Israel și România, cât și pe promovarea legăturilor directe cu județul Maramureș”.

Lucrările la linia ferată de pe Valea Vaserului au început în 1932

Mocănița de pe Valea Vaserului este ultima cale ferată forestieră cu abur din Europa care încă mai este folosită pentru transportul lemnului. Construită ca soluție tehnică mai facilă pentru transportul materialului lemnos decât cel pe apă, calea ferată forestieră funcționează şi astăzi, atât pentru rolul inițial, cât şi pentru transportul turiştilor.

Lucrările la linia ferată au început în anul 1932 și s-au realizat după modelul austro-ungar, cu ecartament îngust, de 760 mm, iar de atunci CFF Vişeu de Sus funcţionează aproape fără întrerupere. Valea Vaserului face parte din anul 2007 din Parcul Natural ”Munţii Maramureşului” și se află sub protecţie europeană, dar utilizarea ei forestieră este permisă.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share