Site logo
2 noiembrie 2022

Noi teste cu tramvaiele Astra Imperio Metropolitan care au fost livrate municipalității bucureștene au fost făcute în noaptea de marți spre miercuri.

teste cu tramvaiele Astra Imperio

teste cu tramvaiele Astra Imperio


teste cu tramvaiele Astra Imperio

Concret, a fost vorba de teste cu două tramvaie Imperio Metropolitan, dintre care unul cap de serie nr. 001-IBU.

Primul tramvai a fost supus la teste încărcat cu saci cu nisip pe traseul Depoul Alexandria – Calea Rahovei – Șoseaua Progresului – Intersecția Răzoare – Bulevardul Timișoara – Vasile Milea – Orhideelor – Gara Basarab – Dinicu Golescu – Berzei (Sediul central al STB) – Vasile Pîrvan şi retur. Au fost teste de urcare/plecare din pantă, remorcare şi împingere a unui tip de tramvai identic cu care a fost cuplat, frânare de urgență, frânare de serviciu etc.

Cu un alt tramvai au fost făcute probe de etanșeitate. Acesta a plecat din Depoul Dudești, pe traseul Octavian Goga – Pasaj Mărășești – 11 iunie – Regina Maria – Calea Rahovei – Șoseaua Alexandriei. Tramvaiele au avut o comportare bună din punct de vedere tehnic în timpul acestor teste, însă nu sunt clare încă concluziile membrilor Comisiei de recepție de la Primăria Capitalei prezenți la fața locului.

Noi teste cu tramvaiele Astra Imperio, după cel de săptămâna trecută

Testele cu tramvaiele produse de Astra Vagoane Călători Arad au fost reluate săptămâna trecută, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Atunci, la Pasajul Lujerului a fost făcut un test de plecare din pantă cu un singur boghiu de tracțiune, celălalt fiind izolat. În zona Pasajului Grant-Strada Turda a fost făcut și un test de viteză, de care tramvaiul a trecut cu brio. De asemenea, vehiculul s-a comportat exemplar și în curbele strânse de la capătul de linie de la Piața Presei Libere.

Fosta primăriță Gabriela Firea face tot posibilul pentru a bloca recepția tramvaielor

După cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă, la începutul lunii trecute fostul primar general Gabriela Firea a lansat un atac furibund cu acuzații nefondate la adresa succesorului său, Nicușor Dan, și a companiei Astra Vagoane Călători Arad.

„Noile tramvaie nu circulă încă prin București pentru că producătorul a folosit alte piese față de cele prezentate în oferta câștigătoare. În plus, tramvaiul nu poate fi scos pe șine pentru că nu are certificat de omologare tocmai pentru că detalii tehnice importante sunt diferite de cele prezentate în licitație. Și totuși, primarul general face presiuni enorme asupra comisiei de recepție pentru a le accepta. Tramvaiele ajunse în probe la București au alte motoare, cu o putere mai mică, față de cele prezentate în oferta trimisă Primăriei Capitalei în timpul licitației. Mai exact, motorul nu dezvoltă 120 kW, ci doar 100 kW. Piesa are un alt producător și, evident, un alt preț, mai mare decât cel declarat la licitație. Un fleac! Aceeași problemă a fost constatată de specialiști în cazul boghiului și al sistemului de acționare. Aceste piese extrem de importante și costisitoare diferă față de cele prezentate în oferta câștigătoare. Întrebarea este dacă având aceste piese ar fi obținut același punctaj în timpul licitației”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Tocmai licitația la care face referire o ”macină” pe fosta primăriță. Asta pentru că ea a făcut tot posibilul ca procedura de achiziție să aibă drept câștigătoare firma turcească Durmazlar, în dauna producătorului român. Ba chiar, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat câștig de cauză Astra Vagoane Călători, Gabriela Firea, nu turcii, a făcut întâmpinare la Curtea de Apel București. A pierdut, însă nu se poate împăca cu eșecul, așa că periodic lansează acuzații nefondate la adresa uzinei arădene, controlate de industriașul român Valer Blidar. Așa cum nu se poate împăca nici cu gândul că a pierdut fotoliul de primar general, drept pentru care aruncă cu noroi în succesorul său, Nicușor Dan.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share