Site logo
2 iunie 2022

Noul tramvai Imperio pentru București, produs de Astra Vagoane Călători Arad, a fost prezentat oficial joi după-amiază la Depoul Miltari al Societății de Transport București, în prezența primarului general Nicușor Dan și a acționarului majoritar al producătorului arădean, Valer Blidar. Prezentarea a avut loc la două zile după sosirea vehiculului în Capitală, după ce a fost și asamblat.

Noul tramvai Imperio pentru București
Noul tramvai Imperio pentru București






Noul tramvai Imperio pentru București

Din cauza lungimii sale de 36 de metri, tramvaiul nu a putut fi dus de la București la Arad întreg, ci cu două transporturi agabaritice. Între timp, el a fost asamblat și este perfect funcțional.

În depou era atmosferă de sărbătoare. Îmbrăcați în uniformele societății, vatmanii de la Depoul Militari priveau cu admirație la noul vehicul care le intrase ”în ogradă”. „Aveam 11 ani când au venit Tatrele (tramvaiele Tatra, de producție cehoslovacă, ce mai circulă și acum pe șinele din Capitală – n.red.) și acum, când mai am un an până la pensie, a venit bijuteria asta”, spune unul dintre vatmani. Evident, mâhnit că nu va fi printre cei aleși să îl conducă, pentru că nu are rost să faci instrucția unui vatman pe un nou tip de tramvai, în condițiile în care este în prag de pensie.



Nicușor Dan și Valer Blidar, critici la adresa fostului primar Gabriela Firea

Odată sosit la depou, primarul general Nicușor Dan a fost invitat de Valer Blidar să viziteze mai întâi tramvaiul. Edilul a intrat chiar și în postul de conducere, dar nu a atins manetele, așa cum a făcut predecesorul său Traian Băsescu în 2003, când a inaugurat linia lui 41, după modernizare.

Întrebat de edil dacă și în cabina vatmanului este instalație de aer condiționat, Valer Blidar a răspuns zâmbind: „Da, are tot ce-i trebuie în cabină. Are și frigider, încap patru beri acolo”.

Una peste alta, lui Nicușor Dan i-a plăcut noul tramvai. „Sunt foarte bucuros că este o firmă românească cea care a livrat acest tramvai și le va livra și pe următoarele 99. Dacă administrația precedentă (condusă de Gabriela Firea, PSD – n.red.) s-ar fi mișcat așa cum ar fi trebuit, puteam să avem aceste tramvaie încă de acum trei ani”, a spus primarul.

Ideea a fost preluată și întărită de Valer Blidar: „Dacă nu ar fi fost sincopele în derulare, acum toate tramvaiele ar fi fost în operare. Sperăm ca situația internațională să nu se deterioreze astfel încât să avem sincope în livrare. Colaboratorul nostru cel mai apropiat e Siemens Germania. Cu toate că în vară nu sunt prevăzute livrări, vom încerca să livrăm și până în septembrie cel puțin unul sau două tramvaie pe lună”.



Noul tramvai Imperio pentru București, eficiență energetică ridicată

La rândul lui, directorul general al STB, Adrian Criț, a ținut să pună accentul pe eficiența energetică a noilor tramvaie, care consumă energie electrică la jumătate față de un V3A și o treime față de unul Tatra.

Tot el a punctat faptul că noile tramvaie vin cu mentenanța inclusă pentru cinci ani, ceea ce va însemna costuri mai scăzute pentru societatea pe care o conduce.



Modernizarea liniilor de tramvai: 9 km/an în 2003, 1 km/an în 2022

În următoarele săptămâni, noul tramvai va circula noaptea pe șinele din Capitală, pentru a se face toate testele necesare punerii lui în exploatare comercială. Prima linie pe care vor fi introduse noile tramvaie este 41, din vestul Bucureștiului, care face legătura între cartierul Ghencea și Piața Presei Libere, cea modernizată în anul 2003, cu calea de rulare separată prin garduri de carosabil.

Dacă atunci modernizarea a 9 km de linie s-a făcut într-un an, acum reabilitarea a 1 km pe Bulevardul Vasile Milea va dura mai mult de un an. De fapt, pe aici ar fi trebuit introduse mai întâi noile tramvaie, dar linia nu e gata, deoarece compania Urban Profile Grele, cu subcontractant Swietelsky, nu a terminat nici acum lucrarea, chiar dacă șantierul a fost deschis în luna mai a anului trecut. Acum, noul termen este jumătatea lunii iulie.

Pentru că nu toate peroanele de pe linia lui 41 sunt suficient de lungi, 14 dintre ele vor necesita lucrări de reconfigurare, care vor costa peste opt milioane de lei. Proiectul a primit aprobarea Consiliului General al Municipiului București abia cu puțin timp înainte de prezentarea tramvaiului de la Depoul Militari.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share