Site logo
21 septembrie 2022

Marii producători de material rulant au prezentat la InnoTrans 2022 Berlin, cel mai mare târg de transport din perioada post-pandemică, trenurile lor de top. Club Feroviar a făcut un tur al ramelor electrice și pe hidrogen și vă prezintă imagini de la fața locului, din complexul expozițional Messe din capitala Germaniei.

După întreruperea cauzată de restricțiile impuse în contextul pandemiei de coronavirus, InnoTrans și-a deschis din nou porțile. Târgul se desfășoară în perioada 20-23 septembrie la Berlin, complexul expozițional Messe.

A fost prilejul perfect pentru producătorii de material rulant feroviar de pasageri pentru a-și prezenta ultimele realizări în domeniul lor de activitate. Rânduri întregi, paralele, de rame electrice și cu propulsie pe hidrogen au fost garate pe șinele de cale ferată din complexul expozițional berlinez.

Vizitatori numeroși ai trenurilor expuse la InnoTrans 2022 Berlin

Și vizitatorii nu au lipsit, ba dimpotrivă, au luat practic cu asalt trenurile, pentru a face fotografii, a afla mai multe despre performanțele lor sau pentru a testa comiditatea scaunelor sau modul cum sunt acționate ușile de acces.

Nu numai spațiul destinat pasagerilor a fost punctul de atracție, ci și posturile de conducere, nu puțini fiind aceia care au vrut să fie mecanici de locomotivă de ocazie. Bineînțeles, doar pentru câteva secunde, timpul pentru a se fotografia la ”conducerea” ramelor. Evident, totul doar pentru postările pe rețelele sociale ca Facebook sau Instagram, deoarece, evident, comenzile erau dezactivate.

Se apropie momentul când vor sosi și în România trenurile noi

Pentru vizitatorii români, impresia a fost mult mai puternică, deoarece după cum se știe, la noi cele mai noi trenuri datează de la începutul anilor 2000, automotoarele Siemens Desiro botezate de Miron Mitrea ”Săgeata Albastră”. Ce-i drept, între timp au mai fost modernizate vagoane, însă alta e să vezi un tren cu totul nou-nouț.

Vara viitoare vor sosi și în România noile trenuri electrice produse de Alstom, care vor circula pe rute interregionale. Vor fi 37 la număr.

După cum a relatat Club Feroviar la vremea respectivă, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, a declarat recent că primele trenuri vor sosi în România în vara lui 2023 și vor fi supuse la o serie de teste. Apoi, dacă toate lucrurile merg bine, prin luna octombrie ar trebui să se termine toate procedurile de monitorizare cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Autoritatea Feroviară Română (AFER). În consecință, a spus el, în noiembrie-decembrie 2023 ar trebui să fie primele trenuri apte să primească pasageri în serviciul public.

Alstom nu a prezentat la Innotrans 2022 Berlin tipul de tren care va fi livrat în România, însă a fost prezentă cu o ramă electrică din aceeași ”familie”, însă supraetajată. Nu s-au lăsat mai prejos în a-și prezenta noile trenuri nici producători mari ca Siemens sau Stadler, dar nici polonezii de la Newag.

Dar să lăsăm mai bine imaginile să vorbească de la sine.

Alstom

Innotrans 2022 Berlin


Innotrans 2022 Berlin

Innotrans 2022 Berlin

Siemens

Innotrans 2022 Berlin


Innotrans 2022 Berlin



Stadler

Innotrans 2022 Berlin


Innotrans 2022 Berlin

Newag

Innotrans 2022 Berlin


We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share