Site logo
27 mai 2020

Lucrările de raparații la tunelul pietonal din Gara Constanța sunt finalizate în proporție de 70%, iar cele la liniile de cale ferată se află la 60%.

tunelul pietonal din Gara Constanța


tunelul pietonal din Gara Constanța

tunelul pietonal din Gara Constanța

Constructorul a finalizat până în prezent lucrările de reparații capitale la două dintre cele patru linii, și anume la linia 3 (654 m) și la linia 4 (703 m), inclusiv drenul dintre linii, iar la tunelul pietonal s-au finalizat lucrările de etanșare prin injecții intramurale la extrados și tartarea fisurilor și crăpăturilor prin injecții cu rășini poliureatanice elastice, placarea pereților tunelului cu faianță pe o înalțime de 2 m, zugrăvirea acestora și a tavanului cu vopsea lavabilă, repararea rampelor scărilor de acces în tunel, a anunțat miercuri CFR SA pe pagina sa de Facebook.

În prezent, se execută lucrările de reparații capitale la linia 2 (665 m) și linia 3 (703 m), iar în interiorul tunelului pietonal, în lungime de 460 mp, se montează gresia. De asemenea, constructorul a comandat deja și cele trei platforme elevatoare care se vor monta la fiecare scară, rolul acestora fiind asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități, din tunel pe peroane.

Programul de reparaţii din Gara Constanța, la tunelul pietonal și la liniile 1,2,3 și 4 a fost început de Sucursala Regională CF Constanța anul trecut în luna octombrie, valoarea investiției fiind de 10,4 milioane de lei, din fonduri de la bugetul de stat. Lucrările sunt executate de Wiebe România și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor și crearea condițiilor specifice de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități.

Ce lucrări se fac la tunelul pietonal din Gara Constanța

Lucrările de reparații capitale la tunelul pietonal constau în:

◘ etanșarea tunelului prin injecții intramurale la extrados

◘ tratarea fisurilor și crăpăturilor prin injecții cu rășini poliureatanice elastice

◘ repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 și 4-5)

◘ placarea pereților tunelului și ai scărilor cu faianță pe o înălțime de 2 m, zugrăvirea acestora și a tavanului cu vopsea lavabilă

◘ placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică

◘ montarea benzilor de atenționare la marginea treptelor

◘ montarea de rigole pentru scurgerea apelor și a unei camere de pompe (la baza scărilor de la peronul liniilor 4-5)

◘ montarea de instalații electrice noi

Lucrări la liniile din gară

Lucrările de suprastructură constau în:

◘ realizarea substraturilor de repartiţie și armare a platformei căii;

◘ înlocuirea traverselor existente cu traverse din beton corespunzătoare tipului de şină 60, prevăzute cu prinderi elastice, iar pe curbele de la extremităţile liniilor 1-4 se vor utiliza traverse din beton cu supralărgire, corespunzătoare razelor curbelor existente

◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 741 m

◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 2 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 666 m

◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 3 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 654 m

◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 4 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 703 m

◘ racordarea aparatelor de cale extreme cu şinele tip 60 înlocuite, prin panouri de racordare tip 49/60

Termenul de finalizare este semestrul II al acestui an, așa că la începerea sezonului estival turiștii nu vor beneficia de noile lucrări.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share