Site logo
GALERIE FOTO Wiebe a finalizat tunelul pietonal din Gara Constanța, investiție de 10 milioane de lei
15 iunie 2020
tunelul pietonal din Gara Constanța

Tunelul pietonal din Gara Constanța, care asigură legătura între peronul principal al stației și liniile 2, 3 și 4, a fost redeschis luni dimineață pentru accesul călătorilor.

tunelul pietonal din Gara Constanța

tunelul pietonal din Gara Constanța
tunelul pietonal din Gara Constanța

De asemenea, au fost finalizate în proporție de 100% și lucrările de infrastructură și suprastructură la liniile 1 (741 m) și 2 (666 m), fiind deja montate șina și traversele pe întreaga lungime a celor două linii, a anunțat CFR SA pe pagina sa de Facebook.

În desfășurare la această oră este ultima etapă a programului de reparații capitale, și anume lucrări de balastare, buraj, stabilizare și profilare mecanizată la liniile 1 și 2, după care constructorul va monta și pune în funcțiune cele trei platforme elevatoare, pentru accesul persoanelor cu dizabilități, la fiecare scară de acces în tunel. Pe toată lungimea tunelului, inclusiv pe scările de acces, a fost montat pavajul special tactil pentru deplasarea în condiții de siguranță a persoanelor cu dizabilități.

Lucrările la tunelul pietonal din Gara Constanța au costat peste 10 milioane de lei

Programul de reparaţii din Gara Constanța, la tunelul pietonal și la liniile 1,2,3 și 4, a fost început de Sucursala Regională CF Constanța anul trecut în luna octombrie, valoarea investiției fiind de 10,4 milioane de lei, din fonduri de la bugetul de stat.

Lucrările sunt executate de SC Wiebe România și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor și crearea condițiilor specifice de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități.

În ce au constat lucrările la tunelul pietonal din Gara Constanța

Lucrările de reparații capitale executate în interiorul tunelului pietonal au fost următoarele:

◘ etanșarea tunelului prin injecții intramurale la extrados

◘ tratarea fisurilor și crăpăturilor prin injecții cu rășini poliureatanice elastice

◘ placarea pereților tunelului și ai scărilor cu faianță pe o înălțime de 2 m, zugrăvirea acestora și a tavanului cu vopsea lavabilă

◘ placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică

◘ montarea benzilor de atenționare la marginea treptelor

◘ montarea de pictograme, marcaje de orientare și informare a călătorilor

◘ montarea unui pavaj tactil contrastant pentru deplasarea persoanelor cu dizabilități, spre peroanele de îmbarcare, cu materiale și culori prevăzute de Legea 448/2006.

◘ montarea de instalații electrice noi, cu lămpi tubulare fluorescente etanșe cu balast electronic

◘ montarea unor corpuri de iluminat de siguranță tip luminobloc cu redresor și acumulator încorporat care asigură o autonomie de funcționare de 180 min

◘ tablourile electrice noi, pentru alimentarea circuitelor electrice de iluminat

◘ repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 și 4-5)

◘ montarea de rigole pentru scurgerea apelor

Lucrări de infrastructură și suprastructură la liniile 1,2,3 și 4

În ceea ce privește liniile, s-au făcut următoarele lucrări:

◘ realizarea substraturilor de repartiţie și armare a platformei căii;

◘ înlocuirea traverselor existente cu traverse din beton corespunzătoare tipului de şină 60, prevăzute cu prinderi elastice, iar pe curbele de la extremităţile liniilor 1-4 se vor utiliza traverse din beton cu supralărgire, corespunzătoare razelor curbelor existente

◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 741 m

◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 2 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 666 m

◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 3 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 654 m

◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 4 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 703 m

◘ racordarea aparatelor de cale extreme cu şinele tip 60 înlocuite, prin panouri de racordare tip 49/60

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share