Slide


PARTENERI:

Germania promite sprijin in adaptarea căilor ferate din România și Polonia. România sprijină și ea Germania dând lui Wiebe încredințări directe

By

 Germania sprijină Polonia și România în adaptarea căilor ferate pentru a permite exportul a milioane de tone de cereale blocate în Ucraina din cauza blocadei maritime rusești.

Promisiunile au fost făcute luni de către ministrul german de externe Annalena Baerbock (foto), potrivit Reuters. „Șinele de cale ferată trebuie modernizate, avem nevoie de vagoane de marfă potrivite – guvernul german lucrează la asta cu multe alte părți implicate”, a spus ea la sosirea la o întâlnire cu omologii săi din Uniunea Europeană la Luxemburg. „Este clar că, în cele din urmă, cu siguranță nu vom reuși să scoatem toate cerealele, dar dacă chiar reușim să eliberăm o parte din ele, pe diferite rute, atunci acest lucru ne va ajuta în timp ce ne confruntăm cu această provocare globală.”

Până una alta firmele germane primesc contracte grase pentru lucrări de reabiltare a căilor ferate din portul Constanța, prin încredințare directă. Astfel firma Wiebe a primit un contract de refacere a 6,6 km cale ferată după cum a explicat aici Club Feroviar.

Kievul a stabilit prin Polonia şi România două rute pentru exportarea cerealelor şi evitarea unei crize alimentare globale, deşi perturbările au încetinit lanţul de distribuţie, au afirmat recent oficial ucraineni.

Ucraina este al patrulea exportator global de cereale şi susţine că încearcă să exporte prin transportul maritim, rutier şi feroviar aproximativ 30 de milioane de tone de cereale, care sunt stocate pe teritoriul ucrainean.

Ucraina este în negocieri cu statele baltice pentru a adăuga al treilea coridor pentru exporturile de alimente, a declarat Senik, fără a da detalii privind cantitatea de cereale care va fi tranzitată pe aceste rute.



Căile ferate ucrainene operează ecartamente diferite faţă de vecinele europene, cum ar fi Polonia, astfel încât cerealele trebuie să fie transferate către diferite trenuri la graniţă, unde nu sunt multe facilităţi de transfer sau depozitare.

Redirecţionarea cerealelor către România implică transportul pe calea ferată către porturile de la Dunăre, apoi cerealele sunt încărcate pe barje care navighează spre portul Constanţa, un proces complex şi costisitor. Securitatea alimentară globală este în pericol deoarece invadarea Ucrainei de către Rusia a oprit exporturile Kievului de cereale prin porturile de la Marea Neagră, provocând creşterea preţurilor şi penurii semnificative.

Ucraina este al patrulea exportator global de cereale şi susţine că încearcă să exporte prin transportul maritim, rutier şi feroviar aproximativ 30 de milioane de tone de cereale, care sunt stocate pe teritoriul ucrainean.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share