O grevă la calea ferată din Germania va fi declanșată miercuri și va ține o săptămână, fiind vorba de a treia, dar cea mai îndelungată mişcare de protest organizată în ultima lună. La CFR, ultima grevă generală a avut loc în 2005.
Greva va începe miercuri după-amiază şi va afecta circulaţia trenurilor de marfă, urmând ca de joi dimineaţă să se extindă şi la trenurile de pasageri, a anunţat liderul sindicatului care îi reprezintă pe mecanicii de locomotivă de la Deutsche Bahn (GDL), Claus Weselsky, citat de Agerpres. Acesta a adăugat că protestul se va încheia săptămâna viitoare, în dimineaţa zilei de marţi.
”Nu vedem niciun mijloc pentru a evita o luptă sindicală dacă conducerea nu dă niciun semn de concesie”, a declarat Claus Weselsky într-o conferinţă de presă. Precedentele greve ale mecanicilor de locomotivă de la Deutsche Bahn, care au avut loc în perioadele 23-25 şi 16-18 august, au paralizat mii de trenuri şi au afectat cea mai mare economie a Europei.
Grevă la calea ferată din Germania. Mecanicii solicită majorarea salariilor cu 3,2%
Mecanicii de la Deutsche Bahn solicită pentru acest an o majorare salarială de 3,2%, în acord cu creşterile din sectorul public, un bonus de 600 de euro, legat de activitatea în timpul pandemiei, şi condiţii mai bune de muncă.
Conducerea Deutsche Bahn a oferit GDL o majorare de 3,2%, dar aceasta va intra în vigoare mai târziu decât ceruse sindicatul. Cele două părţi nu au ajuns la un acord privind durata acordului colectiv de muncă.
Ultimul mare conflict social la Deutsche Bahn s-a derulat între 2014 şi 2015. Atunci, timp de aproape nouă luni, sindicatul GDL a organizat nouă greve de amploare, care s-au întins fiecare pe parcursul mai multor zile, pentru a cere o modificare a regulilor de reprezentare. La finele lunii mai 2015, o grevă de şase zile a devenit cea mai lungă din istoria Deutsche Bahn.
Ultima grevă generală la CFR, pe vremea lui Gheorghe Dobre
Ultima grevă generală la Căile Ferate Române a avut loc în 2005, când ministru al Transporturilor era ceferistul Gheorghe Dobre, cel care în iunie 1990 (când era șeful Regionalei Craiova) a permis plecarea trenurilor cu mineri spre București. (A.B.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail