Site logo
1 aprilie 2022

Primele 84 de vagoane blocate în Portul Constanța, din totalul de aproximativ 700 ale CFR Marfă, au fost degajate, iar 40 dintre ele sunt pregătite de expediere, a anunțat vineri după-amiază ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

vagoane blocate în Portul Constanța

vagoane blocate în Portul Constanța

„Au fost degajate primele 84 de vagoane care blochează de ani buni liniile de cale ferată din Portul Constanța! Astăzi, CFR Marfă pregătește pentru expediere un nou convoi format din peste 40 de vagoane staționate pe liniile de cale ferată. Portul Constanța a devenit cel mai important port la Marea Neagră, iar infrastructura acestuia trebuie pusă la punct urgent!”, a scris ministrul pe pagina sa oficială de Facebook.

El a precizat că, urmare a conflictului din Ucraina, fluxul de mărfuri transportate crește constant și în aceste condiții este necesar să fie valorificat inclusiv întregul potențial feroviar al portului.

„Colegii de la CFR SA și cei din direcțiile de specialitate din minister lucrează, în paralel, la fundamentarea proiectului de Ordonanță, pentru operaționalizare a activității de transport de mărfuri din zona Portului Constanța. Prin acest act normativ urmează să fie alocate resurse finaciare pentru repararea și întreținerea elementelor rețelei feroviare din Portul Constanța, administrată de CFR SA. Ordonanța urmează să asigure și cadrul necesar funcționării terminalului de feribot prin integrarea pasajului superior peste calea ferată și a racordului peste DN39 la complexul de linii din portul Constanța și la infrastructura portuară”, a mai scris Sorin Grindeanu.



Peste 700 de vagoane blocate în Portul Constanța

Sorin Grindeanu le-a cerut marți directorilor generali ai CFR Marfă și CFR SA, Daniel Apostolache și, respectiv, Ion Simu-Alexandru, să mute 700 de vagoane din Portul Constanța, care stau abandonate pe infrastructura portuară.

Vicepremierul a vizitat portul împreună cu cei doi directori și cu președintele PSD, Marcel Ciolacu, în încercarea de a găsi o soluție pentru creșterea capacității portuare, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share