Site logo
Iar nu mai sunt bani pentru plata salariilor la CFR SA și a facturilor către constructori și proiectanți
30 octombrie 2024

plata salariilor la CFR SA amendă pentru Transferoviar Călători pasaj peste calea ferată la Roman accidentele feroviare de la Roșiori și Galați aplicarea Statutului personalului feroviar majorare de salarii la CFR SA șefi din Metrorex exproprieri pentru calea ferată exproprieri la CFR licitație pentru colectarea banilor majorare de capital la CFR Călători tramvaie noi în Bucureștiplata salariilor la CFR SA amendă pentru Transferoviar Călători pasaj peste calea ferată la Roman accidentele feroviare de la Roșiori și Galați aplicarea Statutului personalului feroviar majorare de salarii la CFR SA șefi din Metrorex exproprieri pentru calea ferată exproprieri la CFR licitație pentru colectarea banilor majorare de capital la CFR Călători tramvaie noi în București

De mai multe ori în ultima perioadă, bugetul Ministerului Transporturilor a fost suplimentat, pentru că nu mai erau bani pentru plata salariilor la CFR SA și a diverselor facturi. Acum, ministerul condus de Sorin Grindeanu cere din nou bani de la Guvern pentru același lucru.
Pe site-ul ministerului a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre a Guvernului privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. O titulatură care în ultimele luni a apărut, copy-paste, repetitiv pe lista proiectelor supuse consultării.

Peste 40 de milioane de euro, ceruți de Grindeanu lui Ciolacu

În total, este vorba de o sumă de  206.260,172 mii lei, echivalentă cu peste 40 de milioane de euro, care ar urma să fie dată de Guvern pentru majorarea capitalului social al CNCF CFR SA, defalcată astfel:
– 100.000 mii lei la capitolul 84.01 „Transporturi”, Subcapitolul 84.01.01 „Administrația centrală”, Titlul 72 „Active Financiare”, articolul 72.01 „Active financiare”, alineatul 72.01.01 „Participare la capitalul social al societăţilor comerciale”.
106.262 mii lei la capitolul 84.01, „Transporturi”, Subcapitolul 84.01.04 „Transport feroviar”, Paragraf 84.01.04.01 „Transport pe calea ferata”, Titlul 58 “Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020”, Articolul 58.19 – Transferuri din bugetul de stat necesare susținerii derulării proiectelor aprobate la finanțare în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei”.

Plata salariilor la CFR SA, plus facturile la electricitate și motorină

Prima tranșă, de 100 de milioane de lei, este destinată plății salariilor, energiei electrice și a motorinei, după cum reiese din Nota de fundamentare a proiectului de act normativ: ”Suma de 100.000,00 mii lei va fi utilizată de Compania Națională de Căi Ferate CFR – S.A. pentru achitarea drepturilor salariale și de personal, precum și pentru achitarea contravalorii lucrărilor și serviciilor pentru întreținerea și reparația infrastructurii feroviare, energiei electrice, gazelor naturale și combustibilului”.
Aceste cheltuieli, se menționează în document, nu pot fi achitate din alocațiile bugetare primite cu alte scopuri.

Data trecută au primit bani doar constructorii, acum e și rândul proiectanților

A doua tranșă pe care Sorin Grindeanu vrea ca Marcel Ciolacu s-o pună la dispoziția administratorului infrastructurii feroviare, de 106.262 mii lei, este destinată plății facturilor către proiectanții care au realizat diverse studii de fezabilitate. Într-un act normativ anterior elaborat de minister și care a fost apoi aprobat de Guvern și oficializat la nivelul contabilității companiei, se alocau bani pentru plata constructorilor feroviari, așa cum am scris recent.
De această dată sunt vizați și proiectanții, și constructorii, către care CNCF CFR SA are obligații de plată în valoare totală de 106.260,172 mii lei, având înregistrate facturi fiscale în valoare totală de 41.694.127,54 lei, aprobate în valoare totală de 2.661.701 lei și Certificat Interimar de Plată  în valoare de 61.904.342,63 lei, pentru următoarele proiecte:
1. Proiectul „Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Coșlariu – Cluj Napoca” – suma de 11.452.276 lei;
2. Proiectul Proiectul „Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea tronsonului de cale ferată București – Craiova” – suma de 3.604.287 lei;
3. Proiectul  Proiectul „Studiu de Fezabilitate ăi Proiect Tehnic pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Apahida – Suceava” – suma de 29.299.264 lei;
4. Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria, componentă a coridorului Rin – Dunăre, pentru circulația cu viteza maximă de 160km/h, secțiunea Brașov – Simeria, subsecțiuni: 1. Brașov – Apața și 3.Cața – Sighișoara” – suma de 61.905 mii lei.
”Pentru a putea asigura în luna noiembrie plata integrală a facturilor emise, precum și a facturilor care urmează să fie emise de Antreprenori, așa cum a fost menționat mai sus, este necesară suplimentarea alocației bugetare repartizată la creditele bugetare si credite angajament Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA cu suma de 106.262 mii lei aferentă Titlul X Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020, Alineat 58.19 – Transferuri din bugetul de stat necesare susținerii derulării proiectelor aprobate la finanțare în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei”, se mai arată în Nota de fundamentare.
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share