Site logo
”Ilfov”, al doilea tren Alstom Metropolis pentru Metrorex, a ajuns în Depoul Berceni
6 iunie 2024

Al doilea tren Alstom Metropolis pentru Metrorex, destinat Magistralei 5 a metroului bucureștean, denumit ”Ilfov”, a ajuns în Depoul Berceni.

”După Giurgiu, a urmat Ilfov! Două trenuri de metrou Alstom Metropolis – denumite Giurgiu și Ilfov – sunt acum în depoul Berceni din București. Cel de-al doilea, Ilfov, va începe în curând procedura de testare și validare în vederea intrării în circulație. Trenul Giurgiu este în plină procedură de testare. Intrarea în circulație a trenurilor de metrou pe cea mai modernă magistrală din București va reprezenta un nou reper pentru cel de-al treizecilea an de activitate a companiei Alstom în România”, se arată într-o postare de pe contul de Linkedin al Alstom.



Trenul ”Giurgiu” a ajuns la București în aprilie

Primul tren Alstom Metropolis pentru Metrorex, ”Giurgiu”, a ajuns la finele lunii aprilie la Depoul Berceni al transportatorului bucureștean, și a intrat deja în teste statice, așa cum a scris Club Feroviar.

Garniturile fac parte din lotul celor 13 trenuri destinate Magistralei 5, achiziționate pe baza contractului încheiat între Metroex și Alstom Transport SA, în 2 decembrie 2020, urmare a procedurilor legale de achiziție. Contractul are o valoare totală de 103.244.383,49 euro.

Noile trenuri Metropolis au prevăzute, conform specificațiilor din caietul de sarcini, dotări de ultimă generație, precum:

– camere de supraveghere interioare și exterioare cu înregistrare şi transmitere la bordul mecanicului a imaginilor din vagoane;

– afişarea direcţiei de mers pe lateralele tuturor vagoanelor trenului;

– afişaje dinamice de tip LCD în interiorul vagoanelor cu prezentarea dinamică a hărţii traseului şi alte anunțuri;

– sisteme de alarmare în caz de urgență, dotate cu interfon pentru comunicarea dintre personalul de conducere tren și călători;

– locuri special amenajate pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv pentru utilizatorii scaunelor rulante;

– instalaţii de răcire şi dezumidificare a aerului introdus prin ventilaţia forţată în fiecare vagon;

– lămpi de tip LED pentru iluminatul vagoanelor;

– folie anti-grafitti pentru protejarea geamurilor vagoanelor la interior şi exterior.

Fiecare tren are în compunere șase vagoane și 216 locuri într-o dispunere longitudinală, iar capacitatea maximă este de 1.200 de pasageri.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share