Site logo
15 martie 2023

România este considerată ca fiind țara IT-iștilor. Ei bine, nu și la stat, unde a fost nevoie de zece zile pentru a remedia o avarie informatică la CFR.

”Vă informăm că serviciul de informare din aplicaţia Mersul Trenurilor este funcțional de astăzi pentru o parte din trenuri, urmând ca de mâine, 15 martie 2023, să fie funcțional integral, pentru toate trenurile. Remedierea deranjamentului tehnic apărut săptămâna trecută la serverele care gestionează afişarea în timp real a informaţiilor despre circulația trenurilor, prin serviciul , este în curs de finalizare, astfel încât acestea vor fi disponibile din nou. Mulțumim călătorilor pentru înțelegere”, a anunțat marți după-amiază CFR Călători printr-un comunicat postat pe site-ul său.

Într-adevăr, azi am verificat și serviciul de informare ”Trenul meu” funcționează din nou.

Avarie informatică la CFR, produsă acum zece zile

De duminică, 5 martie 2023, serviciul ”Trenul meu” nu a mai funcționat, așa cum a dezvăluit atunci Club Feroviar.

Chiar dacă acum anunțul privind restabilirea serviciului a fost făcut de CFR Călători, aplicația este dezvoltată și administrată de SC Informatică Feroviară SA, filială a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Până acum, cele două societăți nu au comunicat cauzele care au dus la producerea acestei avarii.

Serviciul ”Trenul meu” este disponibil de mai bine de zece ani pe site-ul oficial al administratorului infrastructurii feroviare. Oricine poate să acceseze această secțiune, să introducă numărul trenului care-l interesează și să obțină date în timp real despre unde se află în momentul respectiv (chiar dacă trecuse fără oprire printr-o anumită stație) și ce întârziere are.

De asemenea, poți să-ți dai seama cu aproximație unde s-a acumulat întârzierea – dacă vezi că la Predeal, de exemplu, trenul figurează ”la timp”, iar la Azuga mențiunea este de ”X minute întârziere”, era clar că ceva s-a întâmplat între cele două stații.

Totodată, și pe site-ul infofer.ro, unde poți afla mersul trenurilor pe orice relație și indiferent dacă este vorba de operatorul feroviar de stat SNTFC Călători SA sau de un operator privat, este precizat în dreptul fiecărei curse dacă are sau nu întârziere. O facilitate utilă atât pentru călători, cât și pentru pasionații feroviari, dar și, de ce nu?, pentru noi, jurnaliștii.

Este singura cale de informare pentru publicul larg (nu pentru ceferiști), în condițiile în care sistemul feroviar de stat din România nu are un cont de Twitter (rețea care distribuie informațiile în timp real, nu ca Facebook, care se bazează pe un algoritm) unde să se posteze toate incidentele produse – accidente, deraieri, defectări de locomotive etc. Așa procedează toate administrațiile feroviare serioase din Europa și nu numai. Și STB are un astfel de cont de Twitter.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share