Site logo
10 august 2022

Încă o majorare de salarii la Calea Ferată din Moldova va fi făcută anul viitor, cu 50%, după ce anul acesta lefurile au crescut cu 89%.

Anunţul a fost făcut la finele săptămânii trecute de directorul CFM, Oleg Tofilat, cu prilejul evenimentului organizat cu ocazia Zilei Feroviarului și aniversării a 150 de ani de la fondarea întreprinderii.

În cadrul evenimentului organizat la Palatul de Cultură al Feroviarilor din Chişinău au fost premiaţi cei mai buni angajaţi din domeniu. Unul dintre ei este şeful Serviciului gospodărie a locomotivelor, Victor Gutovschi. Bărbatul munceşte la CFM de 33 de ani. Tot aici activează soţia şi fiul său, iar tatăl bărbatului a lucrat la Calea Ferată din Moldova timp de 46 de ani.

”Am mers prin toată Europa, am văzut practic toate căile ferate – e mai uşor să spun unde nu am fost. Vreau foarte mult ca aceste standarde şi cerinţe europene, aceste căi ferate europene să fie şi în ţara noastră, pentru că infrastructura noastră postsovietică şi cea europeană diferă foarte mult. Reţinerile de salarii au fost de câte trei luni, a fost greu, salariile au fost mici. Să nu ascundem faptul că oamenii depuneau cererile de demisie din cauza salariilor mici, reţinerilor de lefuri, acum oamenii au început să vină”, a declarat el, citat de Publika TV.

Maia Chirica munceşte la Calea Ferată din Moldova de 28 de ani. Femeia spune că îi place să comunice cu pasagerii.

”Acesta este domeniul sufletului meu şi alt răspuns nu poate să existe. Este mereu mişcare, comunicare cu oameni, adică este un domeniu foarte frumos şi foarte activ. Pentru trenurile viitorului în Republica Moldova sunt implementate foarte multe proiecte”, a spus ea.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Majorare de salarii la Calea Ferată din Moldova, după cea de 89% din acest an

Autorităţile susţin că întreprinderea Calea Ferată din Moldova va fi modernizată în următorii cinci ani.

”Majorarea salariilor care s-a produs este datorită faptului că transportăm mai mult şi, respectiv, câştigăm mai mult. În principiu, cred că salariul mediu cred că va depăşi 20.000 de lei (echivalentul a aproape 5.000 de lei românești – n.red.) în 2026, dar e o cale lungă. Eu prefer să venim cu o următoare majorare de vreo 50% în anul viitor”, a spus Oleg Tofilat.

”În primul rând, noi trebuie să modernizăm calea ferată, mă refer la infrastructură, pentru că din cauza nu s-a investit o perioada lungă de timp, ştim cu toţii că viteza de deplasare a trenurilor de pasageri este foarte mică. Deja am început să reabilităm mai multe tronsoane, avem în plan, în mod special reabilitarea tronsonului Chişinău-Ungheni-Iaşi, inclusiv cu sprijinul Agenţiei Franceze de Dezvoltare”, a menționat Andrei Spînu, ministrul Infrastructurii.

În prezent, întreprinderea are 6200 de angajaţi şi câteva sute de locuri vacante.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share