Site logo
20 august 2020
reparații pe linia Petroșani-Simeria

Regionala Timișoara a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA începe lucrări de reparații pe linia Petroșani-Simeria, unde vor fi înlocuite peste 1.100 de traverse din lemn.

reparații pe linia Petroșani-Simeria
FOTO Cronica Văii Jiului

Lucrările, care vor avea loc pe sectoarele Crivadia-Baru Mare şi Petroşani-Petroşani Triaj, vor costa aproape 440.000 de lei, informează Cronica Văii Jiului.

Potrivit datelor tehnice, ”între staţiile Crivadia şi Baru Mare, pe firul 2, de la km 55+515 – 55 + 45, în curbe cu contraşine având raza minimă de 190 de metri, traversele de lemn necorespunzătoare în procent foarte mare la ultimul recensământ efectuat în toamna anului 2019 au condus la închiderea liniei curente în data de 5 februarie 2020. Între staţiile Petroşani Triaj şi Petroşani, pe firul 2, km 77+420 – 77 + 780, linia este închisă pe porţiunea pe care se vor executa lucrările. Din cauza stării necorespunzătoare a traverselor, în exploatare, nu mai sunt asigurate condiţiile pentru menţinerea ecartamentului şi a nivelului în limitele toleranţelor”.

Reparații pe linia Petroșani-Simeria, care împlinește 150 de ani

Calea ferată  Petroşani-Simeria împlineşte, la finele acestei luni, 150 de ani de la darea în folosinţă. La finalizarea lucrărilor, se va circula cu o viteză maximă 40 km/oră, pe  sectorul Crivadia-Baru Mare şi, pe sectorul Petroşani-Petroşani Triaj, cu 45 km/oră.

Responsabilii CFR cred şi după 150 de ani, în importanţa acestei conexiuni feroviare. „Cred că linia ferată va reveni la importanţa pe care a avut-o în România, pentru că, toată lumea ştie că trenul şi calea ferată au fost principalul mijloc de dezvoltare al României. Sunt optimist. Gândiţi-vă ce se lucrează şi pe Culoarul IV, de la Curtici la Constanţa, unde vom merge cu 160 km/oră. Linia Petroşani – Simeria este una de importanţă secundară, dar eu am încredere că va redeveni ce a fost”, a spus Dorel Şchiopu, reprezentant al staţiei CFR Petroşani.

Calea ferată Simeria-Petroşani are o lungime de aproape 80 de kilometri şi a fost inaugurată pe 28 august 1870, fiind una dintre cele 14 linii ferate din Ardeal construite în perioada 1867 – 1873. În acea perioadă, căile ferate române însumau peste 1.150 de kilometri, aceasta fiind prima reţea feroviară din Transilvania.  Pe mai multe sectoare din zona Petroşaniului, componentele magistralei sunt într-o stare de degradare avansată şi necesită reparaţii. Problemele cele mai mari încep din zona staţiei CFR Crivadia spre Petroşani, dar probleme au fost semnalate şi pe sectorul Băniţa-Merişor, între km 62+150 şi 67+620.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share