Săptămâna viitoare va fi lansată licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii de metrou Băneasa (staţia Tokyo) – Aeroport Otopeni.
Anunțul a fost făcut de către Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, informează economedia.ro. Decizia de a continua, totuşi, linia până la Aeroportul Otopeni vine după ce, pe 2 octombrie, Guvernul a aprobat un Memorandum pentru deblocarea proiectului. Anterior, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a susținut că investiţia nu este rentabilă şi trebuie prioritizate liniile care deservesc un bazin mai mare de populaţie, precum M 5 Eroilor – Pantelimon sau M 4 Gara de Nord- Gara Progresu (la ieşirea din Bucureşti spre Giurgiu, obiectiv propus la finanţare prin PNRR).
A fost trimisă la ANAP documentația pentru licitația pentru metroul Băneasa-Otopeni
Secretarul de stat Ionel Scrioşteanu a precizat că documentaţia pentru secţiunea Băneasa – Otopeni a fost trimisă deja la ANAP care a făcut observaţii: ,,Imediat după ce Guvernul României a aprobat acel Memorandum pe care l-a propus Ministerul Transporturilor pentru continuarea magistralei de metrou M 6 până la Otopeni, Metrorex a încărcat procedura în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, practic a demarat procedura de licitaţie, din partea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP) a fost un aviz condiţionat, cu câteva modificări minore la documentaţie, în curs de implementare, iar în cel mai scurt timp, probabil săptămâna viitoare, licitaţia va fi publicată.”
Pentru linia Gara de Nord – 1 Mai – Otopeni, România are peste 500 de milioane de euro finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană (termen limită decembrie 2023) şi încă 300 de milioane de euro, împrumut luat în urmă cu 10 ani de la Banca Japoniei.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail