Site logo

Începe modernizarea liniei de tramvai pe Bd. Expoziției. Circulația liniei 42 se suspendă

14 aprilie 2025
modernizarea liniei de tramvai șantierul la Tramvaiul Corporatiștilormodernizarea liniei de tramvai șantierul la Tramvaiul Corporatiștilor

Circulația liniei 42 a Societății de Transport București va fi suspendată, pentru că începe modernizarea liniei de tramvai.

”Având în vedere începerea lucrărilor la calea de rulare a tramvaielor de pe Bd. Expoziției şi Str. Puțul lui Crăciun, începând cu data de 16.04.2025, linia 42 se suspendă”, a anunțat luni, printr-un comunicat, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI).

Pentru preluarea călătorilor se va înființa linia naveta 642, care va funcționa între terminalele „Piața Presei” și „Vasile Pârvan”, pe traseul: Piața Presei, Bd. Expoziției, Bd. Aviator Popișteanu, Bd. Ion Mihalache, Piața Victoriei, Str. Buzești, Str. Berzei, Calea Plevnei, „Vasile Pârvan”, cu întoarcere pe Str. Sfântul Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobălcescu, Str. Berzei, Str. Buzești, Piața Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Bd. Aviator Popișteanu, Bd. Expoziției, terminal Piața Presei.



Porr Construct va lucra ”pe caiet”

Acum o lună, primarul general Nicușor Dan și reprezentanții companiei Porr Construct anunțau că au găsit o soluție pentru modernizarea liniilor de tramvai pe o distanță de 21,4 km, așa cum am scris atunci.

”Am avut o întâlnire importantă la sediul Primăriei Capitalei cu membrii conducerii companiei austriece PORR, care a câștigat 3 contracte esențiale pentru reabilitarea infrastructurii de tramvai din București, în valoare de 974 milioane de lei. Aceste proiecte vor moderniza 21,4 km de linii de tramvai din zone strategice ale orașului, precum: Bd. Theodor Pallady, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, Bd. Expoziției și Bd. Timișoara. Aceste lucrări vor aduce un real progres pentru mobilitatea bucureșteană și vor contribui semnificativ la dezvoltarea infrastructurii orașului nostru. Pentru că bugetul Primăriei Capitalei a fost drastic diminuat de Guvern și pentru că nu ne permitem să amânăm lucrări de infrastructură esențiale pentru dezvoltarea orașului, am găsit, împreună cu reprezentanții PORR, o soluție alternativă: aceștia au acceptat să finanțeze lucrările pe care le vor executa în 2025, până la momentul în care noi vom obține fondurile europene dedicate mobilității. Vom depune cererile de finanțare în luna iunie prin Programul Operațional Regional pentru reabilitarea celor 14 loturi de infrastructură de tramvai. Chiar și în vremuri dificile, cu voință și colaborare putem aduce schimbări semnificative pentru București”, scria atunci edilul pe pagina sa de Facebook.

Practic, Porr Construct va lucra pe datorie, sau ”pe caiet”, până când Primăria Capitalei va avea banii necesari.



Share