Site logo
12 aprilie 2022

Negocierea CCM la Metrorex va începe în perioada următoare, iar Unitatea – Sindicatul Liber Metrou va cere majorări salariale și îmbunătățirea condițiilor de muncă. Secretarul general al USLM, Marian Artimon, a anunțat marți că societatea de exploatare a metroului bucureștean se confruntă în continuare cu un acut deficit de personal, chiar dacă în ultima perioadă s-au făcut angajări.

Dacă la începutul anului trecut, Metrorex avea 5.630 de salariați, la 31 decembrie 2021 numărul lor a scăzut la 5.018, iar la 1 martie 2022 s-a ajuns la doar 4.800 de angajați la societatea de transport feroviar subteran.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Val de pensionări la Metrorex, inclusiv în conducerea sindicatului

Cea mai mare parte a plecărilor a fost cauzată de ieșirile la pensie care au avut loc în această perioadă.

Inclusiv la nivelul conducerii USLM au avut loc schimbări majore, tot ca urmare a pensionărilor. Dintre membrii ”vechi” ai conducerii nu au mai rămas decât președintele Ion Rădoi și secretarul general Marian Artimon, iar celelalte posturi, de vicepreședinți, au fost preluate de sindicaliști mai tineri.

S-au reluat angajările la Metrorex, dar deficitul de personal persistă

Metrorex se confruntă în continuare cu deficit de personal. „Din această cauză, salariații existenți sunt obligați să nu respecte instrucțiile de serviciu. Doamne ferește de un accident grav, că vom fi cercetați de procurori pentru abateri disciplinare”, a spus Marian Artimon.

În ultima perioadă, după aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății pe anul în curs (2021 a fost primul an când Metrorex nu a avut buget aprobat), ”s-a dat drumul” la angajări, însă mai este mult până când schema de personal va ajunge la o valoare optimă.

De la 1 martie și până în prezent, au fost angajate deja aproximativ 300 de persoane. De exemplu, potrivit vicepreședintelui USLM Marian Mircea Ene, în ramura Tuneluri și Întreținere Stații au fost angajate 50 de persoane în cursul acestui an. „Cu toate acestea, încă avem un deficit de 70 de salariați la întreținerea stațiilor și 30 de angajați în minus la linii și tuneluri”, a spus el.

33 de mecanici au fost angajați în această primăvară

La rândul lui, vicepreședintele Florin Herda, care provine din ramura Exploatare TEM (trenuri electrice de metrou), a declarat că începând cu luna martie a acestui an au fost angajați 33 de mecanici de locomotivă, care inițial vor funcționa ca mecanici ajutori.

„De câteva luni se resimte creșterea numărului de călători. La nivelul mecanicilor s-au acumulat deja mii de zile de concediu de odihnă neefectuate, ceea ce va reprezenta o reală problemă”, a precizat acesta.

Angajările au fost făcute pe baza listelor de așteptare întocmite în urma concursurilor derulate încă din 2019. „Au fost angajări din surse externe. Unii oameni, atunci când i-am sunat, au spus că nu mai sunt interesați, pentru că între timp au plecat la muncă în străinătate. Alții au renunțat după câteva săptămâni”, a precizat Marian Artimon.

Începe negocierea CCM la Metrorex. Revendicările sindicaliștilor

În perioada următoare va începe negocierea pentru un nou Contract Colectiv de Muncă la Metrorex, în condițiile în care actualul își încetează valabilitatea la data de 8 iunie.

Actualul CCM, semnat la finele anului 2019, a fost prelungit din cauza stării de alertă. Cum însă aceasta a încetat pe teritoriul României, negocierile trebuie să înceapă în termen de 90 de zile.

„Vom cere indexarea salariilor, în funcție de rata inflației, și îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru salariații pe care-i reprezentăm”, a spus Marian Artimon, care a refuzat însă să avanseze un procent în ceea ce privește creșterea salarială ce va fi solicitată la negocierile cu administrația.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share