În perioada următoare va începe restaurarea gării Băile Herculane, clădire monument istoric de pe Magistrala 900 de cale ferată.

restaurarea gării Băile Herculane licitație CFR

CFR SA a depus o solicitare la Primăria Băile Herculane, pentru eliberarea certificatului de urbanism în vederea restaurării gării din Băile Herculane.

”Momentul finalizării lucrărilor va trebui să coincidă cu desființarea clădirilor clandestine sau nepotrivite din punct de vedere arhitectural, aflate pe ambele sensuri de mers ale drumului național și în imediata vecinătate a gării monument istoric. După vizita de lucru făcută la sediul Sucursalei Regionale CFR Timișoara, unde tema principală de discuții a fost această lucrare, ne-am deplasat împreună cu dna Luminița Munteanu, arhitectul șef al județului, și la sediul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara din cadrul CNAIR. Discuțiile pe aceeași temă, respectiv zona DN din vecinătatea gării din Băile Herculane, au fost constructive, în sensul că am fost asigurați de intenția conducerii DRDPT de a aerisi zona prin eliminarea în condiții legale a tot ce e necesar pentru a reda strălucirea gării-monument”, a declarat Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, citat de site-ul Resita.ro.

Începe restaurarea gării Băile Herculane, construită în 1878

Gara din Băile Herculane este considerată una dintre cele mai frumoase clădiri de acest tip din România. A fost ridicată după planurile inginerului Auguste de Serres-Wieczffinski (1841-1900), autor al mai multor proiecte feroviare, cel care concepuse, în calitate de director al departamentului de construcții al Căilor Ferate Austriece, clădirea Gării de Vest din Budapesta (1875-1877).

Elegantul edificiu în stil baroc are drept sursă de inspirație pavilionul, existent și astăzi, construit pentru Francisc I și Maria Tereza la 1759 în centrul grădinii zoologice de lângă palatul Schönbrunn din Viena. A fost inaugurată la data de 20 mai 1878, odată cu linia de cale ferată Timișoara-Caransebeș-Orșova. Clădirea a fost dată în folosință mai târziu, în anul 1886. (A.B.)

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share